• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402062515301
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

مرغ در بازار قزوین ارزان و ماهی گران شد

مرغ در بازار قزوین ارزان و ماهی گران شد

ایسنا/قزوین این هفته مرغ در بازار قزوین ارزان شد، در مقابل آن برخی از انواع ماهی‌ها طعم گرانی را چشیدند.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این هفته قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود، این در حالی است که هفته گذشته این کالای اساسی ۷۹ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. پیش‌تر هم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین از احتمال کاهش قیمت مرغ خبر داده بود.

تولید ۲۷۴۹ تن گوشت قرمز در استان قزوین

در مقابل کاهش قیمت مرغ، افزایش قیمت گوشت قرمز قرار دارد. هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار قزوین ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله بی‌چربی ۵۵۰ تا ۵۷۰ هزار تومان است.

محمد میربابایی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تولید ۲ هزار و ۷۴۹ تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری صنعتی و روستایی این استان طی مرداد ماه سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۳۶۶ تن گوشت قرمز در واحدهای صنعتی دامداری فعال این استان تولید شده است. این میزان گوشت از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی تولید شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۳۳ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز در این واحدها تولید شود، ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره‌بردار در زمینه تولید گوشت در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت در دسترس بودن نهاده‌های کافی و رفع کمبود نقدینگی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بتوان به اهداف کمی و کیفی در تولید گوشت قرمز در استان دست یافت.

برخی از انواع ماهی گران شدند

در هفته‌ای که گذشت برخی از انواع ماهی گران شده و قیمت آن‌ها از مرز ۲۰۰ هزار تومان هم گذشت. از جمله ماهی‌هایی که طعم گرانی را چشیدند می‌توان به شیر نیزه‌ای، سالمون و قزل‌آلا اشاره کرد.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است:  شیر نیزه‌ای ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، سالمون ۱۷۴ تا ۱۷۵ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۵۹ تا ۱۶۷ هزار تومان، حلوا ۹۵ تا ۱۰۹ هزار تومان، بیکت ۸۸ تا ۹۷ هزار تومان، آزاد ۸۰ تا ۹۳ هزار تومان، تن ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، قباد ۵۶ تا ۶۵ هزار تومان.

قیمت انواع برنج و حبوبات در ثبات نسبی

قیمت انواع برنج و حبوبات در بازار قزوین در ثبات نسبی قرار دارند. البته در هفته‌های اخیر لوبیا قرمز و لوبیا چیتی در برخی مغازه‌ها اندکی افزایش قیمت داشته‌اند.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی ۷۵ تا ۹۲ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان، لوبیا قرمز ۵۴ تا ۸۵ هزار تومان، نخود ۵۴ تا ۸۰ هزار تومان، لوبیا سفید ۷۵ تا ۷۸ هزار تومان، عدس ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، ماش ۴۸ تا ۷۰ هزار تومان، لپه ۴۹ تا ۶۵ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی هاشمی ۹۰ تا ۱۱۵ هزار تومان، صدری هاشمی آستانه ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان، علی کاظمی ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، فجر ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، طارم ۶۵ هزار تومان، شیرودی ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان، خوشپخت ۴۱ تا ۵۷ هزار تومان، طارم عطری ۵۵ هزار تومان، فریدون‌کنار ۵۳ هزار تومان، طارم ندا ۵۰ هزار تومان، هندی ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: زغال‌اخته ۱۰۰ هزار تومان، موز ۵۵ تا ۷۸ هزار تومان، گلابی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلو بخارا و شلیل ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان، هلو ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی و سیب ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، هلو انجیری ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، انجیر ۴۰ هزار تومان، انگور بیدانه ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، انگور شانی ۳۰ هزار تومان، خیار ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، آلو خاکی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان، خربزه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۷ هزار تومان.

بازار داغ انواع صیفی در قزوین

انواع صیفی همواره یکی از داغ‌ترین بازارها را دارند و قیمت آن‌ها نیز معمولاً دائم در حال تغییر است.

قیمت انواع صیفی در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز ۸ تا ۱۸ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان، بادمجان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کدو ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، فلفل شیرین خوراکی ۵۰ هزار تومان، لیموترش ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان، سیر ۴۵ تا ۷۰ هزار تومان، بامیه ۵۰ هزار تومان، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان، کاهو ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان، کاهو پیچ ۴۰ هزار تومان، کرفس ۳۰ هزار تومان، هویج ۹ تا ۱۵ هزار تومان، برگ کلم سفید ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، برگ کلم بنفش ۲۵ هزار تومان، گل کلم ۲۵ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha