• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062515310
  • خبرنگار : 30147

بخشدار سیدآباد خبر داد

بیش از ۷۰۰۰ زائر پیاده بارگاه منور رضوی اسکان داده شدند

بیش از ۷۰۰۰ زائر پیاده بارگاه منور رضوی اسکان داده شدند

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سیدآباد به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان چناران از اسکان شبانه ۷ هزار و ۳۰۰ زائر پیاده همزمان با دهه پایانی صفر خبر داد.

هاشم حامدلبافیان در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان چناران از وضعیت اسکان زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا(ع) در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بالغ‌بر ۷ هزار و ۳۰۰ زائر پیاده در ۱۰ مرکز این بخش در روستاهای قزلکن، حکیم‌آباد، چهارمهن، محمدآباد و شیخکانلو و شهر سیدآباد اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه این اسکان شامل ۴۱۰۰ مرد و ۳۲۰۰ زن بود، اظهار کرد: امسال ۳ موکب خدماتی ثابت، یک ایستگاه سیار و ۱۰ مرکز اسکان جمعی به زائرین پیاده در بخش سیدآباد خدمات‌رسانی داشتند.

بخشدار سیدآباد با اشاره به محدودیت ارائه خدمات در محدوده کلاته زینل تا روستای حکیم‌آباد از توزیع ۲۰۰۰ بطری آب بهداشتی توسط ایستگاه خدمات‌رسان سیار این بخش خبر داد.

وی در خصوص تمهیداتی که به هنگام بازگشت زائران در محورهای مواصلاتی این بخش پرتردد صورت خواهد گرفت، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته دهیاران روستاهای حاشیه جاده آسیایی و شهرداری سیدآباد در قالب طرح نظارتی با نصب چراغ گردان بر روی خودروهای خود و استقرار در کنترل ایمنی سفر و پیشگیری از بروز سوانح و حوادث نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

بخشدار سیدآباد اظهار کرد: برای بازگشت زائران از مشهد از توان تمامی دهیاری‌های بخش سیدآباد و نیروهای امدادی و خدماتی شهرستان برای تأمین ایمنی تردد و بازگشت منظم و روان زائران پیاده به شهرها و روستاهایشان استفاده شده است.

وی گفت: دهیاری‌های کنار جاده و بخش‌های امدادی همچون اورژانس و هلال‌احمر امسال در دهه پایانی صفر به صورت کامل پای کار آمدند و امسال سطح ایمنی تردد زائران پیاده ارتقا یافت.

مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی چناران خراسان رضوی از ابتدای دهه پایانی صفر (۱۵ شهریور) تاکنون به ۳۲ هزار زائر پیاده خدمت‌رسانی کردند. در این مدت ۱۲۸ کاروان زائران پیاده در طول ۳۲ کیلومتر بزرگراه قوچان تا گلبهار از شهرهای زیر پوشش چناران حرکت داشتند.

همچنین ۱۸ موکب و مرکز اسکان ویژه زائران پیاده امام رضا (ع) در این شهرستان و در امتداد مسیر حرکت آن‌ها از شهرستان قوچان تا گلبهار برپا شده و به کاروان‌ها و زائران پیاده خدمت می‌کنند.

برای نخستین بار نیز موکب سیار خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در چناران راه‌اندازی شد، این ایستگاه سیار شامل یک دستگاه اتوبوس از کارخانه قند چناران است که در مسیر شهرستان‌های چناران، گلبهار، مشهد و بالعکس علاوه بر جابجایی زائران پیاده به آنان خدمات بهداشتی، درمانی و همچنین پذیرایی ارائه می‌کند.

شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر «چناران، سیدآباد و رادکان» و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha