• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062515387
  • منبع : نمایندگی گیلان

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

پیروی از خدا و رسول خدا رسیدن به حیات طیبه و پاک است

پیروی از خدا و رسول خدا رسیدن به حیات طیبه و پاک است

ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با بیان اینکه کسانی که ایمان آوردند و اهل ایمان هستند برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت از دستورات الهی پیروی می‌کنند، تاکید کرد: پیروی از خدا و رسول خدا رسیدن به حیات طیبه و پاک است.

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام رضا(ع) که در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهمی که در قرآن و روایات مطرح شده معرفی یک زندگی مومنانه است، اظهار کرد: انبیا آمدند تا یک نوع زندگی خاص را با موقعیت خاص به جامعه انسانی و ایمانی معرفی کنند.

وی افزود: پیامبران آمدند که درست زندگی کردن و راه و مقصد را به مردم بشناسانند تا بشریت در شناخت راه متحیر نباشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بسیاری از افراد راه زندگی را نمی‌دانند و درک نمی‌کنند و برخی زندگی را از جنبه ظاهری درک کردند، گفت: برخی زندگی را با توجه عمیقی دیده‌اند و آن را از معنای باطنی درک کرده‌اند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه تعریف از زندگی بستگی به نوع نگاه ما انسان‌ها دارد، اضافه کرد: اگر یک نگاه ظاهری و مادی باشد و اگر دنیا و عالم را بر همین مبنا بدانیم، عالم غیر خدا و مبدا معنا ندارد، اما وقتی نگاهت متفاوت و معتقد باشد همه چیز فرق می‌کند.

وی افزود: یک فرد ملحد، منافق، مشرک و کافر را در نظر بگیرید؛ خدا، عالم غیب و امامان را قبول ندارد، یعنی او مستکبر است و در برابر شریعت، احکام و دستورات الهی مقابله می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عده‌ای خود را به پیامبر(ص) می‌سپارند و هر آنچه پیامبر اسلام(ص) فرمود آن را سعادت انسان می‌دانند؛ خداوند انسان را می‌شناسد، چون سازنده انسان است و آشنا و عالم به خواسته‌های او لذا انسان مومن در برابر دستورات الهی تسلیم می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه کسانی که ایمان آوردند و اهل ایمان هستند برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت از دستورات الهی پیروی می‌کنند، تاکید کرد: پیروی از خدا و رسول خدا رسیدن به حیات طیبه و پاک است.

وی خاطرنشان کرد: حیات طیبه یعنی عقیده، فکر و عمل صالح باید پاک باشد و این زندگی، زندگی پاک و این حیات، حیات طیب است؛ این نوع زندگی را زندگی مومنانه می‌گویند و هر کسی جای خود را به درستی می‌شناسد. یک رهبر، روحانی، طلبه، فرماندار، وزیر، وکیل، کشاورز و... هر کسی جایگاه اجتماعی خود را به درستی می‌شناسد و به درستی رفتار می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعد شخصیتی افراد، گفت: از دیدگاه قرآن عناصر تشکیل دهنده شخصیت انسان افزایش باورها و ایمان است؛ در بعد اخلاق آنچه جایگاه انسان را بالا می‌برد، ایمان و باورهای اوست.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به آیات قرآن در بالا بردن جایگاه انسان، تصریح کرد: انسان باید برای امر به معروف و نهی از منکر و انجام عمل صالح نیز موقعیت‌شناس باشد و عمل صالح را در زمان و مکان درست انجام دهد؛ در غیر اینصورت آن عمل هرچقدر هم صالح باشد، ارزشمند نیست، چون نحوه هدایت کردن افراد بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دین زندگی را به معنی درست کلمه معنا می‌کند، اظهار کرد: دین یاد می‌دهد در خانه و بیرون و در مواجهه با افراد جامعه با مرد و زن چگونه باشید.

وی تاکید کرد: دین برای زندگی آمده و آن را تعریف و مسیر آن را مشخص کرده تا چگونه زندگی کنیم؛ در واقع دین برای چگونه زیستن و چگونه فکر کردن و چگونه ارتباط برقرار کردن آمده است و اگر فهم درست از زندگی نداشته باشیم، زندگی انسان از حیوان هم بدتر می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: انسانی که نسبت به منکر موضع نگیرد و جامعه مقابله به منکرات نداشته باشد، جامعه و آن انسان مرده است.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: برخی زندگی را خوش گذرانی، خودبینی، سرور، شادمانی و لذت بردن مادی می‌دانند، اما قرآن زندگی را درست فهمیدن، شناخت درست راه و مسیر، کمک به دیگران و اخلاق خود را ساختن می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا ابزار زندگی است، ابزاری که همه ما باید از آن استفاده و از آن گذر کنیم، افزود: اینجاست که دنیا برای مومن مزرعه خیر و برای کافر مزرعه شر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مرگ در مرام انسانی بی معنا است و باید ابدیت خود را خودش با اخلاقیات، ادب، عقیده و عمل صالح بسازد، اظهار کرد: نسبت به دنیا به گونه‌ای باشیم که همیشه خواهیم ماند و برای رفتن هم آماده باشیک؛ گویا که فردا و لحظه بعد می‌خواهیم از دنیا برویم، یعنی زندگی و ابدیت را باید خود ما بسازیم و در قیامت میهمان عمل و عقیده خود هستیم، آنچه ساختیم آنجا درو می‌کنیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه وقتی قرآن به بحث زن می‌پردازد به اسم مرد از زن دفاع می‌کند، گفت: اسلام قربانی دفاع از حقوق زنان شد، در زمان پیغمبر اکرم(ص) بدترین بی‌مهری را به زنان و دختران داشتند، اما اسلام زنان را از بردگی و بندگی نجات داد و آمد که بشر را از بردگی و بندگی نجات دهد.

وی افزود: زندگی در ارتباط با زن به معنی برهنگی و بی‌بندوباری و ولنگاری نیست. زندگی به معنی عفت، پاکی و پاکدامنی است و اسلام از حقوق زنان دفاع می‌کند. در قرآن کریم جامع‌ترین دفاع از حقوق زنان آمده است و هیچ تفاوتی در بحث انسانیت و عبودیت نیست و بحث انسانیت جنسیت نمی‌شناسند، انسانیت مساوی با مرد بودن نیست و همه اقشار را در بر می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: خطاب‌هایی که در قرآن آمده بر پایه ایمان است و ایمان فرقی بین زن و مرد ندارد، ایمان یک حقیقت مجرد است که هم زن و هم مرد می‌توانند از آن برخوردار باشند.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: آنچه برخی به دنبالش هستند و از غرب مطرح شده، ذیل بحث فمنیسم است، جایی که صحبت از دفاع از حقوق زنان است، اما بیشترین جنایت را در برابر زنان انجام داده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) یک انسان عفیف، پاکدامن، شجاع، عابد و دارای مقامات است، گفت: پیامبر به احترام جایگاه و مقام آن حضرت، از جا بلند می‌شد و ایشان را بسیار احترام می‌کرد و اینها به واسطه عفت و پاکدامنی بوده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب آمده است تا جایگاه زن را در جای خود قرار دهد و یک تعریف درست از زندگی را ارائه کند، افزود: انقلاب اسلامی برای این بود تا از قید و بندها خود را آزاد و رها کنیم، زیرا ما با آزادی به معنی بی‌بندباری و برهنگی مخالف هستیم، اما با آزادی مخالف نیستیم.

وی ادامه داد: ما خیلی قربانی داده‌ایم و ایران اسلامی حدود ۲۲۰ هزار شهید در راه حق فدا کرده و ۱۷ هزار شهید ترور از اقشار مختلف داریم تا به آزادی برسیم و زندگی واقعی را تجربه کنیم و زن در جایگاه خود به معنای یک انسان والا و عفیف قرار بگیرد، زیرا ما دنبال این‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم امام حسین(ع) به شهادت رسید تا مردم امر مقدس را مقدس بدانند، تصریح کرد: در سوئد توهین به مقدسات جرم نیست؛ مگر می‌شود به قرآن و به انسان‌های مقدس توهین کرد؟، اینها جرم است و دشمنان به دنبال عادی سازی هستند تا هیچ امر مقدسی باقی نماند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه ما مخالف هر نوع فساد در جامعه هستیم زیرا خون‌های پاکی در راه انقلاب اسلامی ریخته شده است، افزود: همه مسئولان باید تلاش کنند تا بیکاری و مشکلات حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha