• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062515389
  • خبرنگار : 30147

اختتامیه نمایشگاه عکس «عشق ماندگار» برگزار شد

اختتامیه نمایشگاه عکس «عشق ماندگار» برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه از اختتامیه نمایشگاه عکس«عشق ماندگار» در این شهرستان خبر داد.

مجید حسن‌زاده در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا افزود: اختتامیه نمایشگاه عشق ماندگار که به مناسبت ایام ماه صفر در این شهرستان گشایش یافته بود با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

وی آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دور هم جمع شدن عکاسان شهرستان و استفاده از تجربیات یکدیگر از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه با بیان اینکه عکس‌های به نمایش گذاشته شده مربوط به هنرمندان خود شهرستان بوده است، اظهار کرد: در کنار این آثار ۴۰ اثر دیگر نیز از سید حمیدهاشمی نویسنده، روزنامه‌نگار و عکاس خبری مطبوعاتی به نمایش گذاشته شد تا سایر هنرمندان بتوانند از تجربیات استفاده کنند.

وی برگزاری کلاس‌های ورکشاب را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه دانست و افزود: در این نمایشگاه که دو بخش داشت در مجموع ۸۰ عکس از سال‌های گذشته و ۲۵۰ اثر از امسال نیز به صورت دیجیتال در معرض دید عموم قرار گرفت.

                                                                         اختتامیه نمایشگاه عکس «عشق ماندگار» برگزار شد

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه با بیان اینکه در مجموع در این نمایشگاه ۲۵۰ اثر از ۳۰ هنرمند به نمایش گذاشته شد، عنوان کرد: در پایان حدود ۳۰ اثر انتخاب شدند که از این تعداد ۱۴ عکس جزء آثار برتر بودند.

وی به نمایش گذاشتن عکس‌های قدیم محرم و صفر و پیر غلامان شهرستان طرقبه را از دیگر بخش‌های نمایشگاه عشق ماندگار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال نمایشگاه‌های دیگری نیز در شهرستان برگزار شد که نمایشگاه سنگ و رنگ از آن جمله بود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی و هنری بهمن شهرستان طرقبه از سال قبل راه‌اندازی شده است، گفت: این مجموعه طی ۶۰ سال گذشته رستوران بوده که سال قبل با مصوبه شورای شهر به مجتمع فرهنگی هنری تبدیل شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که از پارسال انجام دادیم برای شناسایی تمامی هنرمندان شهرستان فراخوان زده شد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۶ کارگاه هنرهای اصیل ایرانی مانند قلم‌زنی، کاشی هفت‌رنگ ایرانی، مجسمه سازی، سفال و سرامیک، خوشنویسی، نقاشی و ... فعال شده است.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه عنوان کرد: اکنون زیر نظر سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه ۴ فرهنگسرا و یک مجتمع فرهنگی هنری فعالیت دارند که برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه هنرمندان بسیاری به این مجتمع و فرهنگسراها مراجعه دارند، خاطرنشان کرد: به زودی در یکی از مراکز فرهنگی گردهمایی هنرمندان سیاه قلم و طراحان و نقاشان برگزار می‌شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه تلاش می‌شود با برگزاری چنین برنامه‌هایی مردم را بیشتر با  برنامه‌های فرهنگی آشنا کنیم، اظهار کرد: ماهیانه دورهمی‌های مختلفی با حضور هنرمندان هر رشته در محل فرهنگسراها برگزار می‌شود.

                                                                                          اختتامیه نمایشگاه عکس «عشق ماندگار» برگزار شد

وی اذعان کرد: تلاش می‌شود با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طرقبه انجمن طراحان و نقاشان را به ثبت برسانیم، تاکنون بسیاری از هنرمندان این رشته در منطقه شناسایی شده‌اند.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه ادامه داد: چون قبلا در طرقبه مکانی برای گردهمایی هنرمندان شهرستان نبود همه آنها گمنام و اغلب آنها در انجمن‌های مشهد هستند، اما از حدود یک سال قبل تلاش شده گردهمایی‌ها در محل مجتمع فرهنگی هنری بهمن خود طرقبه برگزار شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۳۰ نفر از اساتید خوشنویسی شهرستان طرقبه شاندیز شناسایی و دور هم جمع شدند و توانستیم انجمن خوشنویسان را به ثبت برسانیم. چند وقت قبل برای انجمن موسیقی هم فراخوان زده شد.

حسن‌زاده اظهار کرد: با برنامه‌هایی که در دست داریم به زودی بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان طرقبه شاندیز در رشته‌های مختلف تهیه خواهد شد. مجتمع فرهنگی هنری بهمن دقیقاً مشابه مجتمع امام رضا در پارک ملت مشهد است که در آن کارگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هنرهای اصیل را در این شهرستان فعال کنیم که قلم‌زنی از جمله آن است، گفت: کارگاه قلم زنی و ورکشاپ نقاشی خط استاد بهدانی از دیگر برنامه‎هایی بوده که در مجتمع فرهنگی هنری بهمن طرقبه اجرا شده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha