• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402062615727
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

حجم کالاهای رسوبی در گمرکات هرمزگان کمتر از ۱۰ هزار کانتینر است

حجم کالاهای رسوبی در گمرکات هرمزگان کمتر از ۱۰ هزار کانتینر است

ایسنا/هرمزگان نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با حضور در مجموعه‌های بندری شهید رجایی و شهید باهنر از انبارهای گمرک و اموال تملیکی استان بازدید کرده و آخرین وضعیت انبارها را بررسی کرد.

مهدی دوستی صبح امروز (۲۶ شهریور ماه) در خصوص بازدیدش از محل‌های دپوی کالاهای سازمان بنادر و دریانوردی، انبارهای گمرک شهید رجایی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان بر لزوم ترخیص هر چه سریعتر کالاهای اساسی، تاکید کرد.

دوستی، با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بنادر و افزایش سرعت ترخیص کالا در گمرکات دارد، گفت: حجم کالاهای رسوبی در گمرکات کمتر ۱۰ هزار کانتینر است که با تاکیدات معاون اول رئیس جمهور و اعطاء اختیارات ویژه، در صف ساماندهی و ترخیص قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در جهت افزایش کنترل و نظارت‌ها نیز یک دستگاه ایکس‌ری در مجموعه بندری شهید رجایی بندرعباس، نصب شده است و دو دستگاه دیگر نیز در شش ماه آتی در این بندر فعال خواهد شد.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند، استعلامات مرتبط با ترخیص کالاها را ظرف یک هفته پاسخ دهند، عنوان‌کرد: در راستای افزایش سرعت کار در بنادر و گمرکات، دو دستگاه یدکش، ۱۰ ترانس تی‌نر، ۷۰ کشنده و پتح دستگاه یدک‌کش پشتیبان در نظر گرفته شده است.

مهدی دوستی، تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را نیز یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت: در بندر شهیدرجائی بیش از ۲۰ هزار مترمربع محوطه انباری در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و یک ساختمان واحد نیز برای تصمیمات متمرکز درنظر گرفته شده است.

طبق اعلام استاندار هرمزگان؛ بعداز سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۳۴۶۵ اظهارنامه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر بلاتکلیف و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تعیین تکلیف شده و در همین مدت ۶۷۰۰ پرونده در سازمان اموال تملیکی تشکیل، ۱۰ هزار پرونده مختومه و ۳۰۰۰ پرونده باقی مانده از سال‌های قبل تکمیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha