• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062615784
  • خبرنگار : 71516

رئیس شورای ریاستی لیبی: دودستگی سازمانی تلاش‌های نجات را با مشکل مواجه می‌کند

رئیس شورای ریاستی لیبی: دودستگی سازمانی تلاش‌های نجات را با مشکل مواجه می‌کند

رئیس شورای ریاستی لیبی تأکید کرد که این کشور امکانات انسانی و مالی برای مقابله با پیامدهای سیل را ندارد و دودستگی در نهادها مانع تلاش‌ها برای نجات سیل زدگان می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی گفت: فاجعه سیل بسیار بزرگتر از امکانات انسانی و مادی ما است. ما به امکانات بین‌المللی نیاز داریم.

وی در نشستی با کمیته وزارتی بحران با حضور عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در طرابلس گفت: ما به نهادهای متحدی برای نظارت بر بحران و همکاری با تلاش‌های بین‌المللی در تمام مراحل آن نیاز داریم. دودستگی در نهادها مانع تلاش‌ها برای نجات سیل زدگان می‌شود. بازگشت شهر درنه به وضعیت عادی خود راهکارهای واقعی و مکانیزم‌های کارآمدی را می‌طلبد که شامل مبارزه با فساد و ممانعت از بهره‌برداری از بحران‌ها یا کارشکنی در کمک رسانی یا مصادره کمک‌ها شود.

هماهنگ کننده پزشکی تیم سازمان پزشکان بدون مرز که دو روز پیش وارد شهر درنه شده است از وضعیت فاجعه بار این شهر خبر داد و گفت: این وضعیت مانع نجات افراد و شناسایی آنها می‌شود.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه شاهد توفان سیلابی و هولناک «دانیل» بود که بر اثر آن هزاران نفر تاکنون جان خود را از دست داده و یا آواره شده‌اند.

در پی وقوع توفان شدید دانیل ابعاد ویرانی در شهر «درنه» در لیبی بیش از پیش آشکار شده است. این توفان در روز یکشنبه ظرف فقط چند ساعت منجر به ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در برخی نقاط در پشت دو سد در اطراف درنه شد که به دنبال آن سد اولی و بزرگتر که به دلیل هرج و مرج سیاسی در لیبی به درستی نگهداری نشده بود شکسته شد و آب را سونامی‌وار راهی این شهر ساحلی کرد و سد دوم را هم شکست.

شهردار «درنه» روز جمعه تخمین زد که بین ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر در این حادثه جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که سیل بر بسیاری دیگر از شهرهای شمال لیبی هم اثر گذاشته است. سازمان ملل تخمین زده که دست کم ۹۰۰ هزار نفر در مناطق سیل زده نیازمند کمک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha