• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062615800
  • خبرنگار : 50549

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد همزمان با ۳ روز پایانی ماه صفر خبر داد.

حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) از ۱۵ شهریورماه، همزمان با اربعین آغاز شد و تا ۲۶ شهریور به ‌صورت ۲۴ ساعته ادامه یافت.

وی ادامه داد: در سازمان مردم‌نهاد جمعیت خدمتگزار، ۲۲ واحد عملیاتی کار خدمت‌رسانی به زائران پیاده در محورهای مواصلاتی و اسکان شهری را  انجام می‌دهند که این ۲۲ واحد در سال جاری نیز فعال بود.

رضایی افزود: بیش از ۲۰ هزار خادم افتخاری در کلیه ایستگاه‌های صلواتی، ستاد مرکزی، امور جاده‌ای، مراکز اسکان شهری، خدمات درمانی، ایمنی و انتظامی، تغذیه، خدمات رفاهی، ثبت‌نام، آمار، مشارکت‌ها، حفظ و نشر آثار، فرهنگی و اعزام مبلغ و مبلغه، انبار و تدارکات، سمعی و بصری، تبلیغات، مالی و پشتیبانی و تامین نیروی انسانی در بخش آقایان و بانوان فعالیت کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: تعداد ۱۳۷۶ کاروان با جمعیتی بالغ بر ۴۱۲ هزار نفر وارد مشهد شدند که مسن‌ترین آن‌ها بانوی ۷۵ ساله از شهرستان قوچان و خردسال‌ترین زائر طفل ۳ ماهه به اتفاق مادرش از نیشابور بودند.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۴۰ محل اسکان شهری برای زائران در نظر گرفته شد، همچنین ۴۹۰ ایستگاه صلواتی کار خدمت‌رسانی به زائران پیاده در طول ایام پایانی ماه صفر را انجام دادند.

رضایی در خصوص برنامه خروج زائران پیاده از پایانه‌های مسافربری گفت: در این راستا برای خروج زائران پیاده با پایانه‌های مسافربری هماهنگی لازم صورت گرفته و زائران از محل اسکان به پایانه منتقل و به مسیرهای مقصد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha