• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402062615923
  • خبرنگار : 71457

وزیر دفاع کره شمالی: آماده دفاع از صلح و ثبات در منطقه و جهان با روسیه هستیم

وزیر دفاع کره شمالی: آماده دفاع از صلح و ثبات در منطقه و جهان با روسیه هستیم

وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد که ارتش کشورش آماده است برادری نظامی با نیروهای مسلح روسیه را تقویت کرده و از صلح و ثبات در منطقه و در سطح جهان دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو صدای کره، کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی گفت که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه مراسم استقبال رسمی را به مناسبت بازدید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از ناوچه روسی «مارشال شاپوشنیکوف»، وابسته به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام برگزار کرد.

شویگو از این بازدید استقبال کرد و از آمادگی خود برای تلاش جهت تقویت دوستی و همکاری میان دو وزارت دفاع روسیه و کره شمالی خبر داد.

در گزارش رادیو کره آمده است: در مقام پاسخ، کانگ سون نام، وزیر دفاع کره سلام و درود گرم تمامی اعضای ارتش کره را به نظامیان در ناوگان قهرمان اقیانوس آرام رساند و از آمادگی خود برای ادامه تقویت پشتیبانی‌ها و هماهنگی‌های رزمی با ارتش روسیه و دفاع مستحکم از صلح و ثبات در منطقه و در اقصی نقاط جهان خبر داد.

در این بیانیه آمده است که وزیر دفاع روسیه هدیه‌ای را به رهبر کره شمالی تقدیم کرد و پس از مراسم ضیافت شام، مذاکراتی میان طرفین برگزار شد.

در این راستا خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که رهبر کره شمالی درخصوص مسائل روند تقویت همکاری نظامی با وزیر دفاع روسیه درخصوص آنچه پیونگ یانگ «اوج جدیدی» از مناسبات دوجانبه خواند، گفت‌وگو کرد.

کیم جونگ اون در جریان سفر خود به روسیه در روز شنبه از بمب افکن‌های راهبردی روسیه با توانایی هسته‌ای و موشک‌های مافوق صوت و کشتی‌های جنگی روسیه با همراهی وزیر دفاع روسیه بازدید کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد، اینکه کیم جونگ اون که به ندرت از کشورش خارج می‌شود، به روسیه سفر کرده است، اوج جدیدی از دوستی و همبستگی و همکاری در تاریخ توسعه روابط میان کره شمالی و روسیه است.

کیم جون اون روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و درخصوص مسائل نظامی و جنگ در اوکراین و تعمیق همکاری‌ها گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha