• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402062616052
  • خبرنگار : 50233

انتشار ۴۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در سمنان/ رونمایی از ۱۵ کتاب صوتی

انتشار ۴۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در سمنان/ رونمایی از ۱۵ کتاب صوتی

ایسنا/سمنان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تدوین و انتشار ۴۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در این استان تا هفته دفاع مقدس امسال خبر داد.

سردار عباس مطهری ۲۶ شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران بااعلام خبر اظهار کرد: علاوه بر این ۱۵ عنوان کتاب صوتی نیز در استان تدوین و منتشر شده است.
وی از رونمایی از ۱۵ کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و افزود: قرار است که این تعداد تا زمان برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان به ۳۰ کتاب صوتی برسند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همچنین از هدفگذاری برای انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تا برگزاری دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان برای هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌های متنوعی پیش بینی کرده است.

سردار مطهری از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در یادمان های شهدای گمنام استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری محافل خاطره‌گویی با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برپایی یادواره‌های شهدا، مسابقات کتابخوانی، ویژه برنامه جهاد مقاومت از دیروز تا امروز، نشست های ویژه دختران و بانوان، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در نمازجمعه ۱۹ شهر استان، برپایی رژه نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس، محافل خاطره گویی روحانیون، نشست ادبی نویسندگان و شاعران نوقلم، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و...از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: قرار است که همزمان با بازگشایی دانشگاه ها ، ایستگاه های صلواتی که از یادگارهای فرهنگ دفاع مقدس است در دانشگاه های مختلف استان برپا شود.

وی از برگزاری هشت برنامه زنده در هشت شب هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه ها هر شب از ساعت ۹ الی ۱۰ شب برگزار می‌شود.

مطهری ادامه داد: علاوه بر این ویژه برنامه «ماه نشان» که شامل خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس است و ساخت و تولید نیز آغاز شده از دیگر برنامه‌های هنری هفته دفاع مقدس در استان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بر لزوم توجه ویژه به نسل جوان به عنوان آینده سازان کشور تاکید و تصریح کرد: گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان در همین راستا به طور ویژه مورد توجه ما قرار دارد و برنامه های متعددی برای این نسل آماده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تعاملی برای این نسل تهیه و آماده شده ادامه داد: این نسل دفاع مقدس و ارزش های آن را لمس و تجربه نکردند و تنها آن را از زبان دیگران شندند لذا ما به دنبال ایجاد فضایی هستیم که این نسل از طریق برنامه های بنیاد بتوانند ارزش های آن دوران را درک و تجربه کنند.

انتشار ۴۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در سمنان/ رونمایی از ۱۵ کتاب صوتی

وی اجرای برنامه به دنبال ستاره‌ها را ر همین راستا ارزیابی کرد و گفت: در قالب این برنامه، جوانان و نوجوانان با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس از برنامه های تبیینی تدارک دیده شده بهره می برند. ضمن اینکه والدین آنها نیز می توانند در کنار فرزندان خود از این برنامه ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده در این بخش دارای  سناریو هستند، افزود: دانش آموزان در این برنامه لباس رزم می پوشند و در فضا و حال و هوای دوران دفاع مقدس قرار می‌گیرند.

وی از بازخوانی برخی عملیات‌ها در قالب این برنامه‌ها خبر داد و اظهار کرد: اجرای این ویژه برنامه به گونه‌ای طراحی شده که خانواده‌ها و والدین نیز حضور داشته و به بدرقه فرزندان خود بپردازند.

وی از دومین کنگره بزرگ ۳۰۰۰ شهید استان به عنوان یک رویداد مهم و بزرگ فرهنگی نام برد و افزود: در حال حاضر اجلاسیه‌های شهرستانی این رویداد مهم و بزرگ آغاز و در حال برگزاری است.

سردار مطهری با بیان اینکه دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال آینده برگزار می‌شود، افزود: اداره کل کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، سپاه قائم استان و دیگر دستگاه های مسوول برنامه های متعددی برای این کنگره بزرگ آماده کردند.

وی به تعدد و تنوع برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰شهید استان پرداخت و گفت: بخشی از این برنامه ها در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha