• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402062616062
  • خبرنگار : 50214

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان:

آینده هر کشوری در آموزش و پرورش کنونی آن قابل مشاهده است

آینده هر کشوری در آموزش و پرورش کنونی آن قابل مشاهده است

ایسنا/یزد معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان این که آینده هر کشوری را می‌توان در آموزش و پرورش کنونی آن مشاهده کرد، گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهرماه امسال موظف به تربیت دانشجویانی توانمند در ساحتهای شش گانه آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام «محمدتقی مبشری» در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد که بعد از ظهر امروز یکشنبه در تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات دهقان منشادی در مدت تصدی وی در سمت ریاست دانشگاه فرهنگیان یزد، گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهرماه امسال موظف به تربیت دانشجویانی توانمند در ساحتهای شش گانه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دانشگاه فرهنگیان به موضوع قران، گفت: کسب افتخار دانشگاه فرهنگیان در جشنواره‌های فرهنگی قرانی کشور به رغم تعداد اندک دانشجویان در قیاس با سایر بخشها بیانگر ظرفیت بالای این دانشگاه در حوزههای دینی و قرانی است.

مبشری همچنین از توجه خاص دانشگاه فرهنگیان به بحث صحیفه سجادیه و نهج البلاغه خبر داد و گفت: پارسال برای هر کانون قران و عترت در دانشگاه‌ فرهنگیان استانها مبلغ ۲۰ میلیون تومان به منظور توانمندسازی دانشجویان در بخش قران تخصیص یافت که البته کافی نیست و همتی مضاعف می‌طلبد که دانشجویان را در حوزه قران، نهج ابلاغه و صحیفه و نماز تقویت کنیم.

وی همچنین با تاکید بر این که معلمان آموزش دیده دانشگاه فرهنیگان باید در زمینه‌های مختلف به ویژه در بصیرت سیاسی دارای مهارت باشند، از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل آموزشی در این باره به استانها برای سال جدید تحصیلی خبر داد و از مسئولان استانها خواست تا حمایت های لازم را برای تحقق برنامه‎های دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

مبشری در پایان نیز با بیان این که آینده هر جامعه و کشوری را باید در آموزش و پرورش کنونی آن جامعه دید، تاکید کرد: باید آینده کشورمان را از هم اکنون مورد توجه داشته باشیم و آن را از حالا رقم بزنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن معرفی «علی اکبر کریمی زارچی» به عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان یزد، از خدمات «منصور دهقان منشادی» رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha