• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402062616065
  • خبرنگار : 50214

استاندار در معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان یزد:

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

ایسنا/یزد استاندار یزد دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده آموزش و پرورش خواند و گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان یعنی احیای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لذا هر چه به این دانشگاه توجه داشته باشیم، قطعاً در تحقق سند تحول موثر واقع خواهد شد.

«مهران فاطمی» در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد که بعد از ظهر امروز یکشنبه در تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، گفت: قطعاً تربیت معلم از تربیت فردی دانشمند به مراتب سخت‌تر است لذا علی رغم دشواری وظیفه دانشگاه فرهنگیان، امیدواریم که این دانشگاه به جایگاهی برسد که عضویت در هیات علمی آن برای هر فردی آرزو و افتخار شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات دهقان منشادی رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان یزد، کریمی زارچی را فردی انقلابی و پرورش یافته در خانواده فرهنگی و دارای کارنامه مشتمل بر فعالیتهای فرهنگی و اجرایی خواند و گفت: امیدواریم با توجه به تجربیات و توانایی‌های رئیس جدید دانشگاه و همکاری همه اعضا شاهد نقطه تحول و عطفی در دانشگاه فرهنگیان یزد باشیم.

استاندار همچنین خواستار در اولویت قرار گرفتن ایجاد پردیس جامع دانشگاه فرهنگیان برای فراهم کردن فضایی در شان دانشجویان این دانشگاه شد.

فاطمی در مورد انتقاداتی که راجع به این تغییر و تحول در دانشگاه فرهنگیان یزد وجود داشت نیز گفت: انتصابات روالی دارد و استان تنها پیشنهاد دهنده گزینه‌هاست و تعیین کننده نهایی، کمیته انتصابات ان مجموعه است.

استاندار با بیان این که متاسفانه بدنه هیات علمی دانشگاه فرهنگیان متناسب با برنامه‌ای توسعه‌ای دیده شده برای آن فقیرتر از دیگر دانشگاه‌هاست که باید جبران شود،‌ افزود: از بدنه اعضای هیات علمی خود دانشگاه نیز گزینه‌هایی از سوی استان به کمیته انتصابات معرفی شدند ولی کمیته مذکور نپذیرفتند و در نهایت با بررسی دقیق خود به انتصاب دکتر کریمی رسیدند.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

آیت الله «سید محمد کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد هم با اشاره به اصول و الزامات هر مجموعه‌ای، یکی از اصول اساسی در دانشگاه‌ها را تعلیم و تربیت خواند.

وی دیگر اصل در دانشگاه‎ها را تقدم تزکیه بر تعلیم خواند و افزود: استمرار تقدم تزکیه بر تعلیم، کادر سازی، مسجد محوری و تقدم کیفیت بر کمیت از اصول مورد تاکید در دانشگاه فرهنگیان است.

آیت الله مدرسی بر الزاماتی مانند داشتن نقشه راه و تلاش برای عملیاتی شدن آن اشاره کرد و یادآور شد: حرکت مومنانه، جهادی و انقلابی در دانشگاه فرهنگیان از الزامات است.

وی نظارت بر عملکردها و توجه به محتوای غنی در این دانشگاه را نیز از الزامات برشمرد.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان هم معلم پرور است و هم دارای متعلم، گفت: برهمین اساس برای هر یک نیز ویژگی‌های مانند عاقل بودن،‌ اخلاص داشتن، رئوف و صبور بودن، قناعت و فداکاری و غیره نقل شده است که باید مورد اهتمام باشد.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

«مرتضی جمالی» مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت این دانشگاه و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در این باره، ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه هر چه بیشتر به سمت آرمانهای والای دانشگاه فرهنگیان پیش برود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دهقان منشادی رئیس قبلی دانشگاه مانند جدیت در فعالیتها و صبوری و خوشرویی، ابراز امیدواری کرد که دکتر کریم زارچی نیز در این طریقت موفق باشد.

«منصور دهقان منشادی» رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان یزد نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت پنج ساله خود در این تصدی، گفت: دانشگاه فرهنگیان را از جایگاه بسیار پایینی تحویل گرفتم ولی اکنون در تمام مولفه‌ها، رتبه سوم کشور را دارد.   

وی به نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاه اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه این نگاه‌ها و حمایتها منجر به رشد دانشگاه در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی شده است.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

دهقان منشادی گفت: دانشگاه فرهنگیان نگاه خاصی به بعد فرهنگی تربیتی دارد و در این راستا طی این مدت برگزاری یادواره شهدامعلمان، تدفین شهید گمنام و  اجرای چهار فاز جهاد اموزشی برای چهار هزار دانش اموز کم برخوردار استان،  برگزاری اردوهای جهادی و انجام طرحهای پژوهشی در حوزه مهدویت که در ۱۲۰۰ صفحه و سه نسخه، سلسله نشستهای تبیینی و فعالیت ۶۰ تشکل و انجمن دانشجویی در دانشگاه را شاهد بوده ‎ایم.

 وی از اجرای سه برنامه در قالب بیانیه دوم گام انقلاب در این دانشگاه خبر داد و گفت: اهتمام ویژه‌ای به پوشش و حجاب دانشجویان و تاکیدات امام جمعه یزد مبنی بر توجه به تدین، تفکر و تعقل در این مدت داشتیم.

دهقان به افتخارات دانشگاه در حوزه آموزش نیز اشاره و عنوان کرد: رتبه برتر حوزه آموزش کشور را در اختیار داریم و در حوزه پژوهش نیز علاوه بر میزبانی سه همایش ملی، رتبه اول دانشگاه های فرهنگیان کشور را کسب کردیم.

وی فعالیتهای دانشجویی و ورزشی این دانشگاه طی مدت تصدی خود را برشمرد و با ذکر برخی افتخارات دانشگاه در این حوزه، گفت: خوشبختانه حق التدریس اساتید این دانشگاه کاملا به روز شده است.

 دهقان همچنین به نوسازی بسیاری از فضاهای دانشگاه در این مدت اشاره و بیان کرد: پردیس برادران دانشگاه که یک پردیس منحصربفرد است، نیازمند تزریق اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی است که امیدواریم به زودی تخصیص یابد.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

«علی اکبر کریمی زارچی» رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد نیز دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه راهبردی خواند و گفت: جایی می‌تواند تحول آفرینی باشد که خود متحول شده باشد لذا باید دانشگاه فرهنگیان متحول شود.

وی با بیان این که فضای فعلی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند مسیر حرکت کشور و تعالی آن را نشان دهد، گفت: در همین راستا تلاش داریم رشد و تعالی ویژه‌ای را در این دانشگاه رقم بزنیم و این تحول را براساس سند تحول بنادین و بیانیه گام دوم انقلاب دنبال می‌کنیم.

کریمی زارچی حاصل خدمتگزاری خود در حوزه آموزش را ریشه داشتن عنصر فرهنگ در همه توفیقات و تاخیرات کشور خواند و گفت: عنصر فرهنگ در دانشگاه فرهنگیان یک اولویت نیست بلکه تنها اولویت در این دانشگاه است.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن معرفی «علی اکبر کریمی زارچی» به عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان یزد، از خدمات «منصور دهقان منشادی» رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده آموزش و پرورش است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha