• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402062616146
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان خبر داد

تدوین سند فاخر نماز در گلستان/ برگزاری اجلاس «نماز نسل نو»

تدوین سند فاخر نماز در گلستان/ برگزاری اجلاس «نماز نسل نو»

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از تدوین سند فاخر اقامه نماز استان خبر داد و افزود: گلستان از مقاصد گردشگری کشور و محل تردد زائران امام رضا (ع) بوده و ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر «علی‌محمد زنگانه» ظهر امروز یک‌شنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گلستان که با حضور «آیت الله کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان و «دکتر سید احمد زرهانی»، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است همه فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان فرمان در پیشانی اقدامات خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها رهمنون‌های اکمل دارند، ادامه داد: یکی از این رهنون‌ها در زمینه نماز است که مسئولان مؤمن باید در مسأله «نماز» امکانات گسترده خود را در خدمت ترویج این فریضه دینی بگذارند.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه سند فاخر اقامه نماز استان تدوین شده و ارزیابی آن در دستور کار است، افزود: استان گلستان علاوه بر اینکه مقصد گردشگری بوده، در مسیر تردد زائران مشهدالرضا (ع) قرار گرفته و به همین دلیل توجه به نمازخانه‌های بین راهی در اولویت بوده و ساماندهی آن‌ها با قدرت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه گلستان جزء استان‌های پیشرو در امر «نماز» بوده و توجه به اقداماتی که هنوز انجام نشده ضروری است، خاطرنشان کرد: توجه به اقامه نماز به عنوان یک رویداد در کنار جشنواره شهید رجایی در دستگاه‌های اجرایی مدنظر است.

زنگانه از برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز نسل نو» با محوریت مسجد، مدرسه و دانشگاه در شهرستان علی آبادکتول خبر داد و با بیان اینکه در حوزه تولید محتوا اقدامات ارزشمندی انجام شده و البته این رویه مورد حمایت است، اضافه کرد: مجتمع فرهنگی رفاهی بین راهی امام رضا (ع) با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مکانی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع احداث شده و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توجه ویژه‌ای در اعتبارات به توسعه فرهنگ نماز شده است، تصریح کرد: حمایت‌های آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در همه حوزه‌ها علی الخصوص اقامه نماز شایسته تقدیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha