• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062716235
  • خبرنگار : 50416

پروژه توسعه شبکه فاضلاب در بلوار «مبل منبت» ملایر فعلاً به تعویق افتاد

پروژه توسعه شبکه فاضلاب در بلوار «مبل منبت» ملایر فعلاً به تعویق افتاد
عکس تزیینی است

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر با اشاره به توسعه شبکه فاضلاب در بلوار مبل منبت(۳۲ متری مطهری) گفت: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما در حال حاضر اجرای این پروژه در بلوار به تعویق افتاده و در کوچه‌های منشعب از آن ادامه خواهد یافت.

ایمان حاجی‌ئی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پروژه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محلات مختلف شهر ملایر در حال انجام است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محلات مختلف ملایر مانند بلوار مبل منبت(۳۲ متری مطهری)، بلوار ولیعصر(عج) و شکیبا، محله سر جو و منطقه حاج طوسی و ... با مجموع مبلغ قراردادی بیش از ۱۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

حاجی‌ئی توسعه شبکه فاضلاب ملایر را به علت رابطه بین بهداشت، سلامت عمومی و دفع بهداشتی فاضلاب یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آبفا خواند و یادآور شد: طی یک قرارداد، لوله‌گذاری قسمت‌های شمالی بلوار ۳۲ متری مطهری(حدفاصل سه‌راه مطهری تا چهارراه برق بالا) به متراژ لوله‌گذاری سه و نیم کیلومتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: حفاری در حد فاصل چهارراه چهارم (زن‌آقا) و  چهارراه پنجم (سر ۱۰ متری) انجام شده است اما با توجه به روزهای پایانی تابستان و حضور مسافران در شهر، اهمیت بلوار مبل منبت در اقتصاد شهر ملایر، درخواست نمایشگاه‌داران و همچنین بازگشایی مدارس، در حال حاضر اجرای پروژه در خود بلوار به تعویق افتاده و در کوچه‌های منشعب از آن ادامه خواهد یافت.

حاجی‌ئی مطرح کرد: با توجه به بافت سنگی و سنگلاخی بودن زمین در منطقه بالای بلوار ولیعصر(عج) که موجب پر شدن سریع چاه‌های جذبی فاضلاب می‌شد، ساکنان این محله درخواست‌های متعددی از آبفای ملایر برای اتصال به شبکه جمع‌آوری فاضلاب داشتند و طی قراردادی عملیات اجرایی لوله‌گذاری در این محله به طول بیش از سه کیلومتر آغاز شد و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعهد شرکت به انجام ۳۰ درصد از پروژه‌هایش در مناطق بازآفرینی شهری، طی قراردادی جداگانه با متراژ لوله‌گذاری حدود سه کیلومتر تمامی مناطق باقی‌مانده محله کمتر برخوردار خیابان ولی‌بخشی(سر جو) به طور کامل به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل خواهند شد و این پروژه نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر تعهد آبفای ملایر در پیش‌بینی توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان مطابق بودجه سال‌جاری را هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال بیش از ۸۵ درصد آن محقق شده است و تا پایان سال بیشتر از پیش‌بینی کار خواهد شد.

حاجی‌ئی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۲۸ هزار مشترک در شهر ملایر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد شهر ملایر تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار ندارد، باید تلاش مضاعفی برای جبران آن صورت می‌گرفت.

وی به تصویب مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ماده ۵۶ در بانک صادرات برای توسعه شبکه فاضلاب ملایر اشاره کرد و یادآور شد: با این مبلغ پیشرفت چشمگیری در توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر حاصل خواهد شد و این روند در طول سال‌جاری با هدف حل مشکلات شهروندان و افزایش رضایتمندی در این زمینه با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha