• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402062716361
  • منبع : نمایندگی سمنان

هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای جامعه معلولین استان سمنان

هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای جامعه معلولین استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان از هزینه‌کرد بیش از ۱۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان کشور برای معلولان و مددجویان بهزیستی استان سمنان خبر داد.

محمود منطقی ۲۷ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان و اخذ چندین مصوبه، مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار جذب شد.

وی ادامه داد: در جریان این سفر مصوباتی در قالب مساعدت در بخش مسکن خانواده‌های دو معلولیتی، درمان، حوزه توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه معیشت و کمک خرید لوازم خانگی به تصویب رسید که با پیگیری بهزیستی استان این مصوبات اجرایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: در بخش مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر ۴۱ هزار و ۶۰ میلیون ریال، مصوب شد که این اعتبارات به تعمیرات مسکن ۵۳ خانوار، ودیعه مسکن ۵۱ خانوار و تکمیل مسکن نیمه کاره ۲۴ خانوار تخصیص داده شد.

منطقی، از جذب اعتبار ۳۶ میلیون و ۸۳۹ هزار میلیون ریالی در حوزه توانبخشی این اداره کل خبر داد و گفت: این اعتباران نیز در قالب هزینه های ارترز، پروتز، و دندانپزشکی، خرید تخت و ویلچر برقی و تامین وسایل کمک توانبخشی جذب شد. همچنین در حوزه اجتماعی نیز در مجموع ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار ریال نیز در قالب پرداخت فاکتورهای درمانی و کمک هزینه به گروه های همیار بهزیستی هزینه شد.

مدیرکل بهزیستی استان از هزینه کرد ۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار میلیون ریال اعتبار در بخش مساعدت های مالی در قالب کمک هزینه معیشت و درمان به مددجویان بهزیستی استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات نیز در قالب کمک هزینه درمان، تعمیرات لوازم خانگی، مناسب سازی، موارد موردی، لوازم التحریر، تهیه یک هزار سبد کالا و... در بین واجدین شرایط توزیع شد.

وی در ادامه از خرید ۸۰ دستگاه یخچال، ۶۰ عدد اجاق گاز، ۱۸ عدد لباسشویی، ۱۱عدد بخاری و ۱۵۰ عدد کولر خبر داد و اضافه کرد: این اقلام نیز در سطح استان توزیع شد.

منطقی در پایان ضمن تقدیر از بنیاد مستضعفان کشور به خاطر تخصیص این اعتبارات تصریح کرد: لازم است بمنظور ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی معلولان و جامعه هدف بهزیستی از کلیه ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha