• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062716378
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون:

موقوفات تیران برای انتفاع به روز رسانی نشده است

موقوفات تیران برای انتفاع به روز رسانی نشده است

ایسنا/اصفهان رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: اجاره بها موقوفات این شهرستان برای انتفاع و درآمدزایی طی سال‌های گذشته به‌روز رسانی نشده است.

حامد جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وجود ۲۰۰ موقوفه در تیران و کرون، اظهار کرد: ۹۰ مورد آن انتفاع داشته و مابقی مثل مساجد درآمدزا نیستند و تنها برای خدمت رسانی وقف شده‌اند.

وی افزود: ۹۰ موقوفه دارای فرصت درآمدزایی نیز به دلیل اینکه اجاره بهای آن‌ها به روز نشده، انتفاع چندانی متناسب با نیت واقف نداشته و همین موضوع مانع اثرگذاری موقوفه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه عمده نیت واقفان در این منطقه برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی از جمله عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) است، تصریح کرد: با احیا و به‌روزرسانی درآمدهای این موقوفات اعتبار خوبی برای برگزاری مراسمات در شهرستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دلیل عدم به روز رسانی اجاره بها موقوفات، سالیانه کمتر از ۱۰ میلیون ریال از مستأجر گرفته می‌شد که این چنین وضعی سزاوار موقوفه و نیت واقف نیست.

جعفرزاده با اشاره به احیا موقوفات و درآمدزایی آن‌ها، خاطرنشان کرد: به‌روز رسانی اجاره بها بر اساس قیمت‌های روز انجام خواهد شد که همکاری خوبی نیز مستأجران با اوقاف و امور خیریه در این خصوص داشته‌اند.

وی با بیان اینکه موقوفه فاطمه نسا تیران و کرون بیش از سه میلیون مترمربع وسعت دارد، گفت: این بزرگ‌ترین موقوفه شهرستان بوده و سه روستای این منطقه را پوشش می‌دهد و درآمد آن برای عتبات عالیات و کمک به زائران هزینه می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون، اضافه کرد: تبدیل به احسن این موقوفه با همکاری مدیریت شهرستان و اجازه نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان و اوقاف و امور خیریه کشور در حال پیگیری است.

وی با اشاره به کارکردهای وقف در تأمین نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه وقف تیران و کرون، نبود موقوفه با نیت‌های فرهنگی، کمک به نیازمندان، تأمین نیازهای بیماران و نیازهای روز است که همت عمومی برای ترویج این فرهنگ و جذب نیت خیران است.

جعفر زاده تعامل حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و افراد صاحب نفوذ در بین مردم را برای ترویج این فرهنگ ناب مهم خواند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون به برنامه‌های دهه وقف در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست با مسئولان دستگاه‌های اداری، برگزاری مراسم در بقاع متبرکه، معرفی واقفان، تبلیغات شهری و نواختن زنگ وقف در مدارس از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha