• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402062716419
  • خبرنگار : 71451

بزرگترین دستاورد دفاع‌مقدس به روایت سرلشکر صفوی

بزرگترین دستاورد دفاع‌مقدس به روایت سرلشکر صفوی

سرلشکر صفوی گفت: دفاع مقدس توانست جبهه مقاومت را در مقابل ائتلاف متجاوزین آمریکایی، صهیونیستی و برخی کشورهای عربی که همراه آمریکا بودند، تشکیل و آن‌ها را شکست داد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو رخداد بزرگ یعنی پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس به رهبری حضرت امام راحل، تغییر و تحولاتی در مبنای دفاع و امنیت به وجود آورد و پس از سال‌های دفاع مقدس یا رهبری امام خامنه‌ای و محصول دفاع‌مقدس جبهه مقاومت تشکیل و تقویت شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بعد از عملیات فتح خرمشهر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان‌حمله کرد و گروهی از ایران به عنوان‌ مستشاران و یک یا دو واحد نظامی به درخواست دولت سوریه به کمک آن‌ها رفت و بعد از آن حضرت امام فرمودند آن دو یگان نظامی برگردند.

وی اضافه کرد: تا قبل از پیروی انقلاب اسلامی گروه‌های فلسطینی ایدئولوژی‌های خاصی داشتند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس گروه دفاع اسلامی با یک انگیزه و دید اسلامی و مبارزه برای آزادی تمام قدس شریف به وجود آمد. دفاع مقدس به گروه‌های فلسطینی این امید را داد تا که می‌توانند بر رژیم تا بن دندان مسلح غلبه کنند و این موفقیت عملا در جنگ ۳۳ روزه و جنگ‌های دیگر به ویژه در مقابل حملات نظامی که صهیونیست‌ها به نوار غزه و کرانه باختری داشتند، به خوبی ثابت شد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس در غرب آسیا شکل گیری جبهه مقاومت و برقراری امنیت با همراهی دیگر کشورها و مقابله با تهدیدات برای رسیدن به صلح‌مشترک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha