• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062716614
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون توسعه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:

جایزه مصطفی(ص)، نوبل اسلامی است

جایزه مصطفی(ص)، نوبل اسلامی است

ایسنا/اصفهان جایزه مصطفی(ص) به‌عنوان یک جایزه علمی مهم در دنیا مطرح شده است. از این جایزه تحت عنوان «نوبل اسلامی» یاد می‌شود و این موضوع، ‌اهمیت جایزه مصطفی را نشان می‌دهد.

احسان یزدیان، معاون توسعه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک موضوعی که باید گاهی قدر آن را دانست این است که در اوایل انقلاب و در چهل سال گذشته دغدغه نهضت سوادآموزی وجود داشت، اما در حال حاضر پس از چهل سال ایران به مقطعی رسیده که به‌عنوان یکی از پیشگامان علم در جهان شناخته و معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به صورت خاص، جایزه مصطفی(ص) هم با توجه به سبقه‌ای که ایران در چهار دوره قبل داشته، به‌عنوان یک جایزه علمی مهم در دنیا مطرح شده است. از جایزه مصطفی تحت عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود و این موضوع، ‌اهمیت جایزه مصطفی را نشان می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: چهار دوره قبل دارای برندگان و شخصیت‌های علمی بزرگی بوده‌ که شناخت و ترویج این برندگان می‌تواند به گفتمان‌سازی در جهان اسلام منجر شود. علاوه بر این، شهر اصفهان میزبان کشورهایی است که در جهان در حال انجام تحقیقات علمی هستند، لذا ترویج و اشراف به این مهم خود می‌تواند منجر به گفتمان سازی شود.

وی بیان کرد: اصفهان در دوره پنجم برگزاری جایزه مصطفی(ص) میزبان بیش از ۱۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام و مسلمانانی خواهد بود که در فعالیت‌های علمی در سطح دنیا پیشگام هستند. حضور این‌ مهمانان بازدهی بالایی خواهد داشت، چرا که ارتباط گرفتن و کنار هم قرار گرفتن این‌ مدعوین با عناصر زیست بوم فناوری، با دانشجویان و نیز با مردم برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در واقع، دانشمندان یکی از عناصر مهم زیست بوم فناوری هستند و می‌توانند محرک زیست بوم علم و فناوری باشند. همچنین، حضور آن‌ها برای دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنند نیز بسیار موثر خواهد بود.

یزدیان، یادآور شد: اصفهان به لحاظ تاریخی، مهد علم و هنر در ایران شناخته شده و به لحاظ علمی جزء فن‌آورترین شهرهای کشور است. پس از تمرکزی که طبیعتاً به لحاظ حاکمیتی در شهر تهران وجود دارد و باعث شده که بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و نیز دانشگاه‌های بزرگ کشور در تهران مستقر شوند، شهر اصفهان نیز دومین استان به لحاظ میزبانی از فناوران و به لحاظ دانشگاه‌های بزرگی است که در این شهر وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: در طی برگزاری جایزه مصطفی(ص)، در اصفهان میزبان ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان و نیز بزرگ‌ترین صنایع کشور مانند فولاد مبارکه اصفهان که بزرگ‌ترین صنعت فولاد کشور است، خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha