• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402062716704
  • خبرنگار : 50022

کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

ایسنا/البرز نخستین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی با همکاری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر شاهین رفیعی دبیر علمی کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این خبر گفت: همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی، اولین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی، ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: «طراحی و ساخت»، «فناوری پس از برداشت»، «انرژی‌های تجدیدپذیر» و «مکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی» از محورهای اصلی این کنگره است.

دکتر رفیعی گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارائه شد که پس از داوری‌های انجام شده ۷۵ مقاله بصورت سخنرانی و بیش از ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد. ۷۵ مقاله در چهار سالن به صورت همزمان ارائه می‌شود که ۲۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره سه سخنران کلیدی از داخل و سه سخنرانی کلیدی از خارج کشور سخنرانی می‌کنند.

دکتر رفیعی خاطرنشان کرد: مقالات برتر این کنگره بعد از ارزیابی برای چاپ به نشریات علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی معرفی می‌شوند.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه کنگره به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: امکان شرکت مجازی برای برخی ثبت‌نام‌کنندگان در کنگره که امکان حضور در کنگره را نداشته باشند نیز وجود دارد.

کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

دکتر رفیعی همچنین از جشنواره دانش‌آموزی، برگزاری کارگاه‌های علمی، رویداد استارت‌آپی و همچنین نمایشگاه ماشین‌های کشاورزی و صنایع وابسته به عنوان برنامه‌های جانبی این کنگره نام برد و گفت: در بخش دانش‌آموزی بیش از ۱۸۰ دستاورد از مدارس سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است که در این کنگره ارائه می‌شود و در پایان کنگره شش دستاورد برتر در حوزه دانش‌آموزی و هشت دستاورد برتر در محورهای اصلی کنگره معرفی و از آنان تقدیر می‌شود.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی همچنین از برگزاری دو نشست تخصصی با حضور صاحبنظران در حاشیه این کنگره خبر داد و افزود: اولین نشست تخصصی با حضور صاحبنظران مهندسی مکانیک بیوسیستم برگزار می‌شود که تغییر در این رشته با رویکرد کارآفرینی از اهداف اصلی این نشست است. دومین نشست نیز از سوی انجمن علمی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از سراسر کشور و با هدف تحول و ارتقای رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی برگزار خواهد شد.

پانزدهمین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی ۲۹ تا ۳۱ شهریور با حضور شخصیت‌های علمی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha