• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402062716817
  • خبرنگار : 71038

باقری: طبق زمان‌بندی انجام شده، باید تبادل زندانیان را در دوحه داشته باشیم

باقری: طبق زمان‌بندی انجام شده، باید تبادل زندانیان را در دوحه داشته باشیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت «قاعدتاً طبق زمان‌بندی انجام شده ما الان باید تبادل زندانیان را دوحه داشته باشیم».

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه هیات عالی رتبه ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما که آیا در حال حاضر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شده، گفت: قاعدتاً طبق زمان‌بندی انجام شده ما الان باید تبادل زندانیان را دوحه داشته باشیم؛ زندانیانی که مدنظر آمریکا بودند و زندانیان ایرانی که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده بودند.

پیش از این اظهارنظر باقری، رسانه‌ها خبر داده بودند که هواپیمای حامل پنج جاسوس آمریکایی تهران را به مقصد دوحه، محل تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ترک کرده و ۲ نفر از پنج زندانی آزاد شده ایرانی که قصد سفر به ایران را داشتند، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده وارد پایتخت قطر شدند.

باقری در بخشی دیگر از صحبت های خود در مورد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: طی مذاکرات فشرده ای که در طول چند سال گذشته به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد، یکی از موضوعات مهم تبادل زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران بود.

«محمد رضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز امروز اعلام کرد: روز گذشته از مقامات قطری نامه رسمی دریافت کردیم که حساب ۶ بانک ایران فعال شده و امروز معادل پنج میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب بانک‌های ایران و ۲ بانک قطری واریز شده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: در جریان این تبادل پنج زندانی ایرانی که به صورت غیرقانونی توسط دستگاه‌های امنیتی آمریکا تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفته‌اند آزاد می‌شوند.

باقری با بیان این‌که تعدادی از این افراد به کشور باز می‌گردند و تعدادی از آن‌ها به خاطر این‌که از قبل در آمریکا زندگی می‌کردند، در آمریکا باقی خواهند ماند، ادامه داد: ایران و دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت تمام ایرانیان حتی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اهتمام و توجه ویژه دارد.

باقری در پایان گفت: امیدواریم آزادی این زندانیان ایرانی از دست آمریکا باعث شود که آمریکایی‌ها این مسئله را به خوبی متوجه شوند که بیش از این به اقدامات غیرقانونی خود در تحت تعقیب قرار دادن ایرانیان به خاطر انجام دادن اقدامات قانونی در آمریکا ادامه ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha