• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402062817013
  • خبرنگار : 50136

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه ارومیه:

دانشگاه‌های ایران زمینه ظهور استعدادهای داخلی و خارجی را فراهم کرده اند

دانشگاه‌های ایران زمینه ظهور استعدادهای داخلی و خارجی را فراهم کرده اند

ایسنا/آذربایجان غربی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: امروزه دانشگاه‌های ایران زمینه ظهور استعدادهای داخلی و خارجی را فراهم کرده و این افتخاری برای کشور به شمار می‌رود.

محمدحسن جوادی در مراسم قرعه‌کشی اولین جشنواره بازی های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران گفت: ارومیه یکی از کلانشهرهای ایران است و از طرف رئیس دانشگاه این شهر برای همه شرکت‌کنندگان و حاضرین خیر مقدم عرض می کنم و امیدواریم بتوانیم میزبان خوب و موفقی باشیم.

وی انتقال جوانمردی، پاکدستی، آزادمردی و پهلوانی مردم ایران و فرهنگ اصیل ایرانی را یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بیان و اظهار کرد: ایران با قابلیت و ظرفیت خاص و کم‌نظیر خود، زمینه برای انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای این سرزمین کهن و باستانی را به سراسر جهان دارد ضمن اینکه بنا داریم در این جشنواره الگوی مردانگی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی و ارزش‌های انسانی را به نمایش بگذاریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانشگاه ارومیه میزبان تحصیل یک هزار و ۷۷۰ دانشجوی خارجی است و به عنوان یک مرکز دانشگاهی در رشته پزشکی برای کشورهای منطقه مطرح است.

جوادی اضافه کرد: ده‌ها سال قبل پزشکان هندی و پاکستانی در شهر ارومیه مشغول طبابت بودند اما امروز پزشکان ارومیه‌ای در عراق و کشورهای دیگر مطب می‌زنند و همچنین مردم کشورهای منطقه برای درمان به این شهر سفر می‌کنند.

وی اظهار کرد: افتخار بزرگی است بانوان ما شکوفایی و رشد خارق العاده بدست آوردند و هم‌اکنون حدود نیمی از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور را تشکلی و یک سوم هیات علمی نیز از بانوان عزیز این کشور است و خوشحالیم کشور ایران و دانشگاه‌هایمان زمینه را برای ظهور استعدادهای داخلی و هم برای کشورهای دیگر فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه در پایان اظهار امیدواری کرد که خاطره‌ای شیرین و به یاد ماندنی برای شرکت‌کنندگان این جشنواره رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha