• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062817055
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

اورژانس ۱۱۵ تیران نیازمند افزایش تیم‌های امدادی است

اورژانس ۱۱۵ تیران نیازمند افزایش تیم‌های امدادی است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با اشاره به پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در حوزه شهری و جاده‌ای گفت: با توجه به حجم بالای مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ تیران نیازمند افزایش تیم‌های امدادی است.

علی محمدی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیران و کرون به لحاظ موقعیت ارتباطی بین استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و به عنوان دروازه ورودی گردشگری شهرستان‌های غرب استان اصفهان مطرح است.

وی چنین شاخصه‌هایی را عامل افزایش تردد در جاده‌های بین‌شهری دانست و افزود: حجم بالای ترافیک و وجود بسترهای گردشگری، احتمال وقوع حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی را افزایش داده و امدادرسانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: این خدمت‌رسانی به مسافران جدا از جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر مردم این شهرستان است که نیازمند دریافت خدمات امدادی و پیش بیمارستانی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت خدمات امدادی در حوزه‌های مختلف درمانی، آتش‌نشانی، پدافند غیرعامل و راهداری حائز اهمیت است، تصریح کرد: گستره جغرافیایی بالای ۵۰ کیلومتر این منطقه با سه شهر و بیش از ۴۰ روستا تنها با دو پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ خدمت‌رسانی می‌شود.

به گفته محمدی کیا، تسریع در خدمت‌رسانی برای این ظرفیت امکان‌پذیر نبوده و گرچه نیروهای هلال‌احمر نیز در حوزه برون شهری در کنار تیم ۱۱۵ حضور دارند، اما گستردگی حوزه استحفاظی تیران و کرون نیازمند راه‌اندازی پایگاه جدید و افزایش تیم امدادی است.

وی معتقد است، امدادرسانی به مردم حتی در یک مأموریت نیز مهم بوده و نباید زیرساخت‌های این حوزه به خصوص در تیران و کرون به لحاظ حجم تردد وابسته به سرانه جمعیتی باشد.

فرماندار تیران و کرون کمبود تیم امدادی در فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان را از عوامل تأخیر در حضور نیروها اعلام کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های امکاناتی و نیروی انسانی علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم در کاهش مأموریت و سختی کار نیروهای ۱۱۵ نیز نقش دارد.

وی با بیان اینکه در فرآیند استخدامی اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش‌بینی جذب نیروی جدید برای اورژانس ۱۱۵ تیران و کرون انجام شده، اضافه کرد: چنین اقدامی در رفع برخی از کمبود نیرو نقش دارد.

محمدی کیا با بیان اینکه بعضی از حوادث جاده‌ای این شهرستان به لحاظ وضعیت نامناسب و وخیم بیماران نیازمند اقدامات سریع هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر برای ارائه خدمات هوایی اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان لازم است تا با جانمایی مکان مناسب پیش‌بینی‌های لازم برای پرواز بالگرد مرکز اورژانس استان اصفهان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha