• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402062817102
  • خبرنگار : 50553

فاطمه محمدبیگی مطرح کرد

تأسیس دانشکده داروسازی در قزوین آینده روشنی در فناوری نوین رقم خواهد زد

تأسیس دانشکده داروسازی در قزوین آینده روشنی در فناوری نوین رقم خواهد زد

ایسنا/قزوین رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به مطالبه ۲۰ ساله تأسیس دانشکده داروسازی در قزوین، گفت: تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌تواند رتبه علمی و پژوهشی، آموزشی این دانشگاه را در کشور ارتقا دهد و در شکل‌گیری آینده روشن دانشگاه برای استفاده از فناوری‌های نوین، جذب پژوهشگران و دانشمندان مؤثر باشد. 

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌اندازی دانشکده داروسازی مطالبه ۲۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی، اساتید، دانشجویان و صنعت‌گران حوزه غذا و دارو در قزوین است. 

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس افزود: استان قزوین با توجه به اینکه قطب ویژه صنایع حوزه بهداشتی، آرایشی، شوینده، ضدعفونی کننده، صنایع دارویی و صنایع غذایی است به شدت نیازمند یک واحد دانشگاهی با آزمایشگاه‌های پیشرفته کنترل کیفیت، حوزه‌های‌ پژوهشی جهت ارتقاء سطح دانش و فناوری‌های جدید و نوین و به‌کارگیری این فناوری‌ها در عرصه تولید غذا و دارو، تجهیزات و ملزومات آرایشی و بهداشتی است؛ اما متأسفانه از این مهم در ۲ دهه گذشته غفلت شده و هنوز هم این سوال وجود دارد که چرا طی ۲۰ سال گذشته این مطالبه مهم به انجام نرسیده است. 

محمدبیگی عنوان کرد: از ابتدای دوره نمایندگی در مجلس یازدهم و آغاز موج کرونا، بنده در کمیسیون بهداشت در کنار مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسئولین استان و استاندار با توجه به اینکه این موضوع جزو اولویت‌های استان بود پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و مراحل طولانی مختلفی در این خصوص طی شد، از جمله بازدیدهای مکرر و جلسات متعدد با معاون آموزشی وزیر، معاونت‌های پژوهشی، برخی صنایع داروسازی برای مباحث مربوط به آموزش و دوره‌های کارآموزی برگزار شد، پرونده‌های متعدد آموزشی تشکیل شد و احداث ساختمان جدید چند طبقه برای این موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در خصوص موضوع دانشکده داروسازی هم اکنون یک ساختمان در حال ساخت است هر چند این ساختمان کفاف تمام نیازهای این دانشکده را نمی‌دهد اما برای شروع کار خوب است؛ همچنین با توجه به اینکه در آغاز کار نیازمند جذب هیأت علمی مربوط به این موضوع هستیم امور مربوطه در این حوزه  توسط مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه در حال پیگیری است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: نکته دیگر موضوع پرسنل و کارکنان مورد نیاز این دانشکده است که طی سال گذشته تا کنون با پیگیری ویژه در کمیسیون بهداشت همچنین پیگیری رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و معاون غذا و دارو دانشگاه این موضوع نیز در حال انجام است. 

وی افزود: تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌تواند رتبه علمی و پژوهشی، آموزشی این دانشگاه را در کشور ارتقا دهد و در شکل‌گیری آینده روشن دانشگاه برای استفاده از فناوری‌های نوین، جذب پژوهشگران و دانشمندان مؤثر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در قزوین واقع است و ما قطب پذیرش دانشجویان خارجی در کشور هستیم از این رو رایزنی‌های متعدد انجام شده است که بتوانیم در ترم‌های اول با استفاده از دانشجویان خارجی دانشکده داروسازی را راه‌اندازی کنیم که این موضوع برای استان و کشور درآمد ارزی خواهد داشت و بحث تبادلات فرهنگی و علمی بین ایران و کشورهای درخواست کننده رقم خواهد خورد. 

عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: در این راستا ما موظف شده‌ایم سطح آزمایشگاه‌های مرتبط با حوزه غذا و دارو را به طور کلی ارتقاء دهیم که برای این موضوع رایزنی‌های بسیاری با مسئولین وزارت خانه در جهت تهیه دستگاه‌های آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین‌آلات جدید انجام شد که خوشبختانه تعدادی از این دستگاه ها تأمین شده است و این اتفاق به غنای دانشکده داروسازی خواهد افزود. 

محمدبیگی در پایان بیان کرد: از این پس قزوین با وجود دانشکده داروسازی، دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین جزو دانشگاه‌های برتر کشور خواهد بود و برای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و برپا کردن شرکت‌های دارویی، آرایشی بهداشتی و طیف مواد شوینده و ضدعفونی کننده می‌توان با استفاده از فناوری‌ها و حوزه دانشی دانشکده داروسازی شاهد ارتقای ویژه در عرصه پژوهشی و تولیدی، زیست فناوری‌ و بیوتکنولوژی و پذیرای متخصصین پژوهشگران در قزوین باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha