• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062817397
  • خبرنگار : 50175

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان خبرداد:

معدوم‌سازی ۹۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در بروجرد

معدوم‌سازی ۹۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در بروجرد

ایسنا/لرستان سرپرست اداره دامپزشکی بروجرد گفت: ۹۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید خوراک آبزیان به علت تاریخ مصرف گذشتگی و فساد میکروبی محموله معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

امین مهدی زاده امروز ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بازدید کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی از کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شهرستان ۹۰۰ کیلوگرم از مواد اولیه (کنسانتره) تولید خوراک آماده آبزیان به علت عدم انطباق با شرایط بهداشتی مرتبط و شرایط نامناسب نگهداری مورد ضبط موقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این محموله تاریخ مصرف گذشته بوده و قابلیت استفاده در تولید خوراک دام را ندارد لذا با دستور دادستانی شهرستان و نمایندگان ادارات ذی‌ربط در تاریخ ۲۷ شهریورماه معدوم‌سازی شد.

سرپرست اداره دامپزشکی بروجرد خاطرنشان کرد: درصورتی‌که در تولید، توزیع و عرضه خوراک مورد نیاز دام، طیور و آبزیان مشکلات بهداشتی به وجود بیاید، احتمال بروز مخاطرات بهداشتی، بروز بیماری‌ها و همچنین کاهش بازدهی تولید در صنعت پرورش به وجود خواهد آمد.

مهدی‌زاده اضافه کرد: دامپزشکی موظف بر نظارت بهداشتی بر این مراکز و انعکاس تخلفات به مراجع قضایی است.

وی بیان کرد: مواد اولیه خوراک دام و طیور و آبزیان به‌طورکلی شامل دانه‌های غلات، وعده‌های غذایی پروتئینی، چربی‌ها و روغن‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد افزودنی مجاز است که بعد از فرآوری و تولید با عنوان خوراک آماده دام و طیور و آبزیان در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره دامپزشکی بروجرد ادامه داد: پرورش‌دهندگان دام، طیور و آبزیان خوراک دام، طیور و آبزیان مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha