• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402062817438
  • خبرنگار : 50463

یزد میزبان مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ناشنوایان شد؛ خبری از تشکیل ستاد فوتبال ساحلی استان نیست

یزد میزبان مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ناشنوایان شد؛ خبری از تشکیل ستاد فوتبال ساحلی استان نیست

ایسنا/یزد در حالی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از قطعی شدن میزبانی مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ناشنوایان در این استان خبر داد که خواسته‌ی سه ماه پیش رئیس فدارسیون فوتبال در سفر به یزد مبنی بر تشکیل ستاد فوتبال ساحلی در این استان هنوز محقق نشده است.

به گفته‌ی «زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد پس از اعلام فدراسیون جهانی اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی ناشنوایان جهان به ایران و شهر جهانی یزد واگذار شد.

وی افزود: در نشستی که با رئیس فدراسیون داشتیم، این میزبانی قطعیت یافته و در تقویم جهانی نیز به ثبت رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: به علت وجود امکانات، همکاری مسئولان ارشد و ظرفیت های مناسب استان و بررسی به عمل آمده از سوی فدراسیون جهانی، این مسابقات در شهر میراث جهانی برگزار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون برای ورزش‌های ناشنوایان در یزد انجام گرفته است، گفت: برگزاری مسابقات جهانی نقش مهمی در توسعه این ورزش و معرفی ظرفیت‌های یزد گردشگری دارد.

حاجی حسینی خاطرنشان کرد: با حمایت های استاندار محترم و مجموعه مدیران تلاش خواهیم کرد در این رویداد سربلند باشیم و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، «مهدی تاج» پانزدهم تیرماه ۱۴۰۲ در حاشیه مجمع سالیانه هیات فوتبال استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا به جایگاه فوتبال ساحلی یزد در کشور اشاره و در این باره از برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی در این استان خبر داده بود.

تاج در این مصاحبه یزد را قطب فوتبال ساحلی کشور خوانده و پیشنهاد کرده بود ستادی برای فوتبال ساحلی در یزد به ریاست استاندار، دبیری مدیر کل ورزش و جوانان استان و عضویت عوامل هیات فوتبال و سایر فعالان این بخش ایجاد شود؛ مطالبه‌ای که با وجود قطع شدن میزبانی یزد برای برگزاری مسابقات جهانی، هنوز هم محقق نشده است.

یزد علاوه بر برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این رشته ورزشی، هم اکنون سه نماینده در لیگ برتر فوتبال ساحلی دارد و در لیگ‌های پایه و حتی لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور نیز خوش درخشیده است ولی شاید کم اهمیت بودن موضوع ورزش برای مسئولان ارشد و تصمیم‌گیرندگان استان یکی از دلایل بی‌توجهی به اهمیت این جایگاه و این میزبانی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha