• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062817508
  • خبرنگار : 50310

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد:

برگزاری ۸۱۰ برنامه عملیاتی ویژه هفته دفاع مقدس توسط سپاه لرستان

برگزاری ۸۱۰ برنامه عملیاتی ویژه هفته دفاع مقدس توسط سپاه لرستان

ایسنا/لرستان معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه برای هفته دفاع مقدس ۱۰۰ عنوان برنامه اصلی را با ۸۱۰ ریزبرنامه عملیاتی در سه حوزه تعریف کرده است.

محمد محمودوند بیست و هشتم شهریور ماه در نشست خبری ویژه چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «ما متحدیم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری  فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه است که ابتدا باید فناوری استخراج آن را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این این هر سال متفاوت‌تر از سال‌های دیگر باشد، ادامه داد: سرکشی از خانواده شهدا، راهیان نور و ... فناوری استخراج این گنجینه است که داریم به این سمت می‌رویم که فناوری نوین و دانش‌بنیان داشته باشیم، به عنوان مثال همایش تبیین نقش دفاع مقدس در گذشته و اقتدار امنیتی و ملی ما در حال حاضر را داشته باشیم.

محمودوند تصریح کرد: موضوع دیگر این است که پس از استخراج خام فروشی نکنیم، شرط اینکه استخراج اثربخش باشد این است که ارزش افزوده به آن بدهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: هدف اصلی ما حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده، دشمن الان به جنگ ترکیبی روی آورده و یکی‌از منظورهای اصلی را این قرار دادیم که نقش و مدیریت ولایت فقیه را در حوزه دفاع مقدس و نقش مردم و پیروزی و جنگ تحمیلی را نیز تبیین کنیم.

وی ادامه داد: یکی از منظورهای برگزاری برنامه‌های امسال این است که بگوییم دفاع مقدس برای ما دستاورد داشته است، اگر امروز اقتدار ملی داریم دستاوردهای دینی و اعتقادی و هویتی دفاع مقدس بوده است.
محمودوند با اشاره به اینکه شعار اصلی ما در سال جاری «ما متحدیم» است، بیان کرد: در کنار ارتش و نیروی انتظامی و مردم که پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی هستند قرار خواهیم گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه سپاه برای هفته دفاع مقدس  ۱۰۰ عنوان برنامه اصلی را در سه حوزه تعریف کرده منتها ۸۱۰ برنامه را عملیاتی می‌کنیم، تصریح کرد: اول در سطح استان با حضور مسئولان ارشد استانی و تعامل اثربخش با سایر دستگاه‌ها که ۴۷ برنامه در این بخش اجرا می‌شود که همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، رژه نیروهای مسلح با ترکیب جدید، دیدار با خانواده شهدا، اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدای سرباز، اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب، عطر افشانی قبور شهدا و نشست صمیمی فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان ارشد دستگاه‌های استان را داریم.

وی ادامه داد: در سطح اقشار مختلف بسیج ۱۶۴ فعالیت داریم شامل نشست‌های علمی، تخصصی و پژوهشی، اجرای زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از نخبگان کنکور ۱۴۰۲، اعزام گروه‌های جهادی حقوقی به زندان‌ها، همایش نقش جهادگران و عشایر در دفاع مقدس و ... را داریم.

محمودوند تصریح کرد: در سطح نواحی نیز ۵۹۹ برنامه داریم مانند رژه موتوری، نمایش رزمی بازسازی عملیات حاج عمران را داریم که در شهرستان ازنا برگزار می‌شود که پارسال بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده داشت، هر شب ساعت ۲۰ به مدت هفت شب اجرای نمایش دارند، پویش نذر خون و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، محفل خاطره‌گویی مادران و همسران شهید و گردان‌هایی که در جنگ تحمیلی بودند و ... را داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: در حوزه افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی سه کانال آبرسانی کشاورزی، ۲۷ مورد آبرسانی آب شرب در روستاهای محروم، توزیع ۵۰۰۰ بسته لوازم تحریر، ۲۰۰ سری جهیزیه، طبخ ۲۰ هزار پرس غذا و توزیع بین خانواده‌های معسر به نیابت از شهدا ازجمله برنامه‌ها در نواحی خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال کنگره ملی ۶۵۵۴ شهید لرستان را داریم که چهار سال شبانه روز کار می‌کنیم شش اجلاسیه باقی مانده که پنج اجلاسیه قبل از اجلاسیه اصلی داریم که ۶ آبان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

محمودوند افزود: پنج اجلاسیه دیگر پیش اجلاسیه هستند و از ۱۰ مهر با کنگره شهدای طلاب شروع خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: هدف اصلی کنگره جریان‌سازی عظیم فرهنگی است و این نیست که تابلوهای شهدا را بیشتر کنیم و هدف اصلی جریان‌سازی فکری بود که مسئولان همواره شهدا را گوشه ذهن خود داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha