• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062817575
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برگزاری همایش صلح یاران برای اولین بار در اردبیل

برگزاری همایش صلح یاران برای اولین بار در اردبیل

ایسنا/اردبیل همایش صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل با محوریت افتتاح هیأت های صلح شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار در کشور با همکاری شورای اسلامی استان و با حضور رییس کل دادگستری استان، رییس توسعه حل اختلاف و تعدادی از مسئولین استانی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ۲۸ شهریور رییس کل دادگستری استان در این همایش اظهار کرد: با همراهی شوراهای شهر و روستا و پیشنهاد مرکز توسعه حل اختلاف شاهد فعالیت صلح‌یاران با محوریت اعضای شوراهای شهر و روستا خواهیم بود تا در مناطق شهری و روستایی زمینه رفع مشکلات قضایی و حقوقی با محوریت صلح و سازش فراهم آید.

 وی به سند تحول قضایی به عنوان محور اساسی حرکت مجموعه قضایی استان اشاره کرد و گفت: در این سند که سیاست‌گذاری‌ها و محور برنامه ‌ریزی‌های نهاد قضایی کشور است، بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم تأکید شده و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه مسئولیت و مأموریت بر عهده گرفتند.

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ما تعامل خوبی با قوای مقننه، مجریه و حتی نهاد شوراها در سطح استان داریم و سعی ما بر این است تا با نگاه تعاملی بتوانیم بهترین شرایط را در مسیر توسعه و پیشرفت استان فراهم کنیم.

 حجت‌الاسلام کثیرلو ضرورت توجه به امر صلح و سازش را در کاهش اختلافات و تعدیل ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی یادآور شد و افزود: حرکت خوبی که در سال‌های اخیر موجب گسترش فرهنگ صلح و سازش شده، ارجاع پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف بوده که حضور ریش سفیدان و بزرگان مناطق مختلف اختلافات را به حداقل رسانده و زمینه توسعه صلح و سازش را فراهم کرده است.

 وی ضرورت گسترش فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه در کنار صبر و تحمل در مصائب و مشکلات یادآور شد و خاطرنشان کرد: به راحتی می توان با گذشت در مناطق شهری و روستایی زمینه کاهش ورودی پرونده‌های قضایی را به محاکم به ویژه در بخش اختلافات ملکی فراهم کرده و در کنار آن بستر گذشت و بخشودگی را حتی در پرونده‌های قصاص مهیا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha