• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402062817600
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرآیند تربیت و آموزش دانشجویان افسری، چگونه است؟

فرآیند تربیت و آموزش دانشجویان افسری، چگونه است؟

امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های افسری، آینده‌داران ارتش و طلایه‌داران آینده دفاعی کشور هستند، گفت: مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، آغاز دوره بعدی فرآیند آموزش علمی این دانشجویان در ورود به دانشگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری  اسلامی ایران در خصوص بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، اظهار داشت: مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که امروز در مرکز آموزش 01 شهیدان سرباز نزاجا برای تربیت دانشجویان افسری آجا و تعدادی از دانشجویان فراجا برگزار شد، یکی از مراحل تربیت و آموزش دانشجویان در بدو ورود محسوب می گردد که درچرخه نظام تربیت و آموزش باید به کمال برسد. 

امیر سرتیپ شیخ افزود: این دانشجویان بعد از یک دوره هشت هفته‌ای جامعه‌پذیری نظامی برای اخذ سردوشی آماده می‌شوند. که بعد از  این مرحله دانشجویان به دانشگاه‌های نیرویی خود وارد شده و فرآیند آغاز تحصیلات علمی و تخصصی خودرا دنبال می‌نمایند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فرآیند تربیت و آموزش این دانشجویان در دوره هشت هفته‌ای مذکور در قالب دوره جامعه‌پذیری برای گرفتن مشترکات اصول و برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سربازی و نظامی‌گری در قالب برنامه‌های منظم تعریف شده با آموزش‌ها و مسائل تربیتی با حضور عزیزان روحانی گام به گام فرآیند تربیت و آموزش را برنامه‌ریزی کردیم تا امروز که شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این دوره هستیم.

امیر سرتیپ شیخ اضافه کرد: این دانشجویان عزیزانی هستند که از مجموع هزاران داوطلب علاقمند ورود به ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند و پس از طی مراحل مختلف جذب  و گزینش توانستند به ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و ان‌شاءالله آینده‌داران ارتش  و طلایه‌داران آینده دفاعی کشورهستند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری  اسلامی یادآور شد: دانشجویانی که در  دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش توفیق حضور پیدا می‌کنند افسرانی خواهند شد که آینده دفاعی کشور بر  اندیشه و توان آنها مدیریت می‌شود.

وی در پایان تصریح‌کرد: مراحل تربیت و آموزش این دانشجویان گام به گام تا مراحل بعدی ان‌شاءالله از امروز آغاز و در فرآیند تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران و در قالب نظام آموزشی دنبال خواهد شد تا از نیروی انسانی ورودی، سرمایه انسانی قابلی را ان‌شاءالله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و تحویل این نظام مقدس بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha