• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402062817739
  • خبرنگار : 71506

پایان تلخ کشتی آزاد ایران در بلگراد/ دست رحمان عموزاد به مدال نرسید+ فیلم

پایان تلخ کشتی آزاد ایران در بلگراد/ دست رحمان عموزاد به مدال نرسید+ فیلم

رحمان عموزاد با شکست از حریف روس مدال برنز وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان را از دست داد.

به گزارش ایسنا، در روز پایانی رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان رحمان عموزاد در دیدار رده‌بندی وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف شامیل ممدوف زا روسیه رفت و ۸ بر ۶ شکست خورد تا مدال برنز را از دست دهد. عموزاد در تایم نخست فن ۴ امتیازی خورد و ۶-۲ بازنده شد. عموزاد در وقت دوم ۳ امتیاز را جبران کرد تا نتیجه ۶-۵ شود اما در ۵۰ ثانیه به پایان کشتی‌گیر روس عموزاد را خاک کرد تا ۸ بر ۵ جلو بیفتدو در نهایت این کشتی را برنده شود.

این کشتی‌گیر که سال گذشته در ۲۰ سالگی قهرمان جهان شد، مانند اکثر کشتی‌گیران آزادکار ایران عملکرد رو به عقبی داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

عموزاد برای کسب سهمیه المپیک یک مسابقه دیگر با بازنده دیگر دیدار رده‌بندی خواهد داشت.

با این حساب کار کشتی آزاد ایران با هدایت پژمان درستکار در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با یک مدال طلای امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، دو مدال نقره امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و یک مدال برنز محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم به پایان رسید و تیم ایران پس از آمریکا و بدون احتساب امتیازات روسیه، بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

از روز پنجشنبه رقابتهای کشتی فرنگی آغاز می‌شود و شاگردان حسن رنگرز به میدان می‌روند.

عملکرد کشتی‌آزاد ایران در مسابقات جهانی بلگراد:

۵۷ کیلوگرم: میلاد والی زاده (هشتم)

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (بیست و یکم)

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (پنجم)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مدال نقره)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (دهم)

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مدال برنز)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مدال نقره)

۹۲ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (هشتم)

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج (حذف)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مدال طلا)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

چند روز است در سوراخ موش باید دنبال آقای دبیر گشت. این مدیر خو دائم الشوآف، روز اول هنوز عرق کشتی گیران خشک نشده طبق معمول خوب مصاحبه میکردند و منم میزدند. الان ذره بین برداید پیدایشان کنید ... آها نه ... کار کار دشمن است. آقای جدیدی - البته با آن ادبیات خودشان - خوب گفتند بجای سالن ساختن و نمایشهای سیاسی نتیجه آبرومند بگیرید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۲:۰۸

احسنت وقتشه کارشناسان وبزرگان کشتی این دوره از مسابقات جهانی رو کاملا وبیطرفانه آنالیز کنن ونظرشون رو اعلام کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۲:۲۷

مسابقات با توجه به شرایط ورزشکاران ایران وامکانات آنها خوب بود ورزشکاران وکشتی گیران ایران را در صندوق عقب آوردن برای تمرین ومسابقات حریفان ما از تمام امکانات بر خوردار بودن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۱:۲۹

اینم از رحمان بی رحم ما واقعا نمیخوان یه فکری بکنن مقابل آمریکا و روسیه فقط شکست خیلی خیلی ناراحت کنندست

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۱:۴۹

الان وقتشه که کادر فنی و سرمربی و مربی‌ای تیم ملی عوض بشن وگرنه در المپیک نتایج تلخی در انتظار ایران خواهد بود پیش‌بینی هام ۹۵ در صد همش درست بوده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۱:۵۳

تیمی که کادر مربیگریش ورییس فدراسیونش به فکر بزرگ نشون دادن خودشون باشه همینه تازه این تیمو رسول خادم درست کرد این آقا تحویل گرفت اینا هنوز روش آماده کردن تیمو یاد ندارن تیمی که حداقل ۳طلا باید می‌گرفت خراب کردن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۲۲:۲۶

هه..هی مازندران مازندران 🤣🤣🤣🤣مافیا.صدتا کشتی گیر میبرن.خب هر شهر یا استانیم آنقدر کشتی گیر ببره شک نکن دو تامقام میاره..والا زشته و حق خوریه...حق استانهایی مثله کرمانشاه و خراسان خوردن.قبلا اینجوری نبود ..دست بکشید باباشماهم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۰۰:۵۷

ایول گل گفتی عزیزم.همیشه توی ورزش ما مافیا و باند بازی بوده ک اینجوری داریم دنده عقب میریم.ن فوتبال.والیبال.هندبال.شنا و....درستی داریم دلمون خوش بود به همین کشتی ها ک اونام به لطف اقای دبیر تبلیغاتی کذب و پرادعا این داره میشه.مگه با عبدولی ها و کرمانشاه و تهران و شیراز و خراسانی ها ندیدین چیکار کرد؟اینم از اه و سوز خیلی کشتی گیراس ک حقشونو کشت.فقط روی دلمون اه و حسرت نشست.خدا از باعث و بانیش نگذره.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۰۱:۰۳

آقای جدیدی نظر نده خود شما در ساختمان بزرگی که در خیابان پیروزی دارید باشگاه کشتی را تعطیل کردی و بدن سازی زدی همش دنبال پول هستی.بیخیال همش شعار شعار شعار.......سر خودتون هم کلاه میزارید.مثلا شما باید شاگرد و قهرمان تربیت کنی...اره برادر جان.