• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062917820
  • خبرنگار : 50616

معاون پارلمانی رئیس جمهور: هنر می‌تواند در تبیین آرمان‌ها اثرگذار باشد

معاون پارلمانی رئیس جمهور: هنر می‌تواند در تبیین آرمان‌ها اثرگذار باشد

ایسنا/مازندران معاون پارلمانی رئیس جمهور با قدردانی از برگزارکنندگان اشکواره ملی، فرهنگی و هنری حسینی درشهرستان آمل، این اشکواره را با رویکرد نشرمفاهیم عاشورا و مکتب حسینی ارزشمند خواند و گفت: ابزارهای هنر می‌تواند در تبیین آرمان‌ها و نشر مکتب حسینی اثرگذار باشد.

سید محمد حسینی شامگاه سه شنبه ۲۸ شهریورماه در آیین اختتامیه ششمین اشکواره ملی، فرهنگی و هنری حسینی درشهرستان آمل افزود: به هر میزانی که فرهنگ دینی و مکتب حسینی را ترویج کنیم، با این فرهنگ در دنیا سربلند هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد، هرگز زیربار زور و ظلم نخواهد رفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مکتب حسینی امروز یک کشور سربلند در دنیا است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد نمی‌ترسد و از عزت و شرافت و کیان و اعتقادات کشورش دفاع می کند و حتی تطمیع نمی‌شود و اهل بصیرت و دارای بینش است.

معاون پارلمانی و مجلس رئیس جمهوری با اشاره به اینکه زبان هنر بالاتر از همه تفسیرهاست و باید با بهره‌گیری از این زبان برای تبیین و نشر ارزش‌ها درست اقدام کرد، تصریح کرد: درهمین راستا اگر فرهنگ حسینی را ترویج کنیم می‌توانیم مؤثر باشیم و همین مکتب و فرهنگ باعث شد اربعین امسال با حضور حدود ۷۰ کشور باشکوه و عظمت مثال زدنی برگزار شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، همچنین به آزادشدن اموال بلوکه شده ایران به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی میدان و دیپلماسی را در کنار هم قرار داده است برهمین اساس اکنون از موضع اقتدار برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در شهرستان آمل سه شنبه شب با تجلیل از نفرات برتر این اشکواره به پایان رسید.

در این اشکواره حدود ۱۳۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی از کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، افغانستان و عراق حدود ۳۳۰۰ اثر در ۶ بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان با موضوع امام حسین(ع) و مدافعان حرم به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha