• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402062917926
  • خبرنگار : 50214

مسئولان شهر اطمینان خاطر دادند؛

امسال خطر سیل، یزد را تهدید نمی‌کند

امسال خطر سیل، یزد را تهدید نمی‌کند

ایسنا/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد از هزینه شدن ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها، تکمیل رودخانه مرکزی و حفر چاههای جذبی در این شهر خبر داد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که امسال خطر سیل، شهر را تهدید نخواهد کرد.

«عزیزالله سیفی» در جلسه علنی شورا با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد احتمال بارشهای شدید در نقاط مرکزی کشور و از جمله یزد، افزود: به مردم اطمینان می دهیم که امسال خطر سیل، شهر را تهدید نخواهد کرد و حادثه سال گذشته سیل در این شهر تکرار نخواهد شد.

وی به بازدید استاندار از سیل بندهای سطح شهر اشاره کرد و افزود: سیل بندها تقویت شده، نخاله‌ها جمع آوری گردیده، رسوبات داخل سیل‌بندها پاکسازی شده و ساخت سیل بندهای جدید آغاز شده است.

وی ادامه داد: با این اقدامات از ورود سیل از خارج شهر به داخل کاملاً جلوگیری شده و پیش بینی های لازم انجام گرفته است و در داخل شهر هم چند اقدام اساسی انجام شده است که یکی از آنها حفر بیش از ۷۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف بوده ضمن آنکه برخی خیابانها که انتقال آب در آن رخ نمی‌داد نیز اصلاح شده است.

سیفی با بیان اینکه کل مناطق مختلف شهر را به نحوی به رودخانه مرکزی متصل کردیم، یادآور شد: ترافیکی که اخیراً در بلوار دانشجو ایجاد شد برای انتقال روان آبهایی بود که در شهر جاری می‌شد تا به رودخانه مرکزی هدایت شود ضمن آنکه باز کردن مسیرهای همین رودخانه نیز در دستور کار است.

وی تاکید کرد: اگر امسال باران داشته باشیم مردم خیالشان راحت باشد که مشکل جدی مثل پارسال نخواهیم داشت اما با روان آبها نمی‌توانیم مقابله کنیم و باید هدایت شوند.

وی ادامه داد: در مناطقی مثل خیابان های ایرانشهر و دهم فروردین و منطقه قاسم آباد که خطر ورود روان آب‌ها به سطح شهر احساس میشد اقدامات لازم انجام شده است و لذا این اطمینان را به مردم می دهیم که مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، جاری شدن دو سیل سال گذشته در شهر یزد ضمن به بار آوردن خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی شهر، منجر به ایجاد خسارات سنگین به املاک و خودروهای شهروندان شد و همین امر مسئولان استان را برای پیش گیری از حادثه مشابه به تکاپو واداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha