• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062918240
  • خبرنگار : 30147

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار خبر داد

کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش مرغ فاسد در سبزوار

کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش مرغ فاسد در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از کشف و ضبط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش مرغ فاسد و تاریخ منقضی از یک واحد صنفی مرغ فروشی در سبزوار خبر داد.

برات‌الله زیدآبادی چهارشنبه ۲۹ شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی گزارش‌های واصله مبنی بر عرضه مرغ تاریخ منقضی و فاسد در یک واحد صنفی مرغ فروشی در سبزوار، کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی سبزوار به محل اعزام و پس از بازرسی‌های بهداشتی صورت گرفته،۳۰۰ کیلوگرم گوشت و آلایش مرغ تاریخ منقضی و فاسد کشف کردند.

وی با بیان اینکه این میزان مرغ فاسد به دلیل عدم رعایت شرایط بهداشتی و غیرقابل مصرف بودن، ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار به طور مستمر از مراکز عرضه و توزیع فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه، سردخانه‌ها، خودروهای حمل فراورده‌های منجمد و تازه در سطح شهر، بازدید و بررسی‌های لازم را به عمل می‌آورند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در همین خصوص از شهروندان خواست هنگام خرید فراورده‌های خام دامی به تاریخ تولید و انقضا درج شده روی محصولات، همچنین تأییدیه سازمان دامپزشکی توجه کنند و مشاهدات خود را از هرگونه تخلف احتمالی مراکز تولید، توزیع و نگهداری مواد خام دامی با شماره تلفن ۱۵۱۲ در میان بگذارند یا موارد را به شبکه دامپزشکی اطلاع‌رسانی نمایند تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام صورت پذیرد.

وی در ادامه از اجرای مستمر برنامه پایش و مراقبت بیماری سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی سبزوار خبر داد و افزود: برای ۱۳۹۸ رأس گاو، مراقبت بروسلوز  و برای ۱۹۸۹ رأس گاو، مراقبت سل  توسط کارشناس واحد مبارزه با سل و بروسلوز شبکه دامپزشکی انجام گرفت.

زیدآبادی گفت: در راستای اجرای آیین‌نامه مبارزه با بیماری‌های دامی و جلوگیری از انتشار آن‌ها و بر اساس پروتکل مبارزه با بیماری‌های سازمان دامپزشکی کشور، گاوداری‌های صنعتی شهرستان سبزوار با رویکرد مراقبت و مبارزه با بیماری‌های سل و بروسلوز به عنوان بیماری اولویت‌دار تحت پایش و مراقبت این دو بیماری قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: این عملیات هر ۶ماه یک‌بار در گاوداری‌ها انجام می‌شود و دام‌های راکتور مثبت که درگیر بیماری هستند شناسایی و از سیستم پرورشی دامداری حذف می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه از ابتدای امسال ۳۳۸۷ راس گاو تحت مراقبت بیماری های بروسلوز و سل قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۱۳۹۸ رأس گاو تحت مراقبت بروسلوز و تعداد ۱۹۸۹  رأس گاو تحت مراقبت بیماری سل قرار گرفتند.

وی گفت: در تحقق این مهم، پایش‌های مستمر کارشناسان واحد مبارزه شبکه دامپزشکی در دامداری‌های شهرستان بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و نیز نظارت مستمر کارشناسان این شبکه بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای دامی از قبیل رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای، کنترل ورود و خروج دام، اصلاح ساختار فنی دامداری‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری بروسلوز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha