• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062918244
  • خبرنگار : 50492

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی:

سالانه ۱۰ درصد از توان آبدهی چاه‌های خراسان رضوی از دست می‌رود

سالانه ۱۰ درصد از توان آبدهی چاه‌های خراسان رضوی از دست می‌رود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش کمی و کیفی آب به عنوان اصلی‌ترین چالش آبفا در استان است، گفت: با توجه به از دست رفتن سالانه ۱۰ درصد از توان آبدهی چاه‌ها، برای جبران این کسری باید ۱۰۰ حلقه چاه حفر شود.

حسین امامی در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام اظهار کرد: جذب سرمایه گذار بخش غیردولتی برای اجرا یا تکمیل طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب در تعدادی از شهرها، شناسایی و تبدیل ۵۵۰۰ انشعاب غیر مجاز، اصلاح ۱۵۸ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب، حذف کامل قبوض کاغذی، راه‌اندازی سامانه ۱۲۲ در استان، بازنگری فرآیند برون‌سپاری، به‌روزرسانی خدمات الکترونیک، کاهش شکایات، استقرار سیستم ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی، تهیه نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیکی با استفاده از توان داخلی، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف و غیره از جمله فعالیت‌های این شرکت در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش کمی و کیفی آب به عنوان اصلی‌ترین چالش آبفا دراستان است، گفت: با توجه به از دست رفتن سالانه ۱۰ درصد از توان آبدهی چاه‌ها، برای جبران این کسری باید ۱۰۰ حلقه چاه حفر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد: کمبود مخازن ذخیره، فرسودگی شبکه و خطوط انتقال، استفاده از آب شرب برای دام در مناطق روستایی، توسعه باغ ویلاها و انشعابات غیر مجاز نیز به تشدید مشکلات تامین آب در استان منجر شده است.

امامی با اشاره به عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها، افزایش حقوق و دستمزدها در پی ادغام شرکت‌های آبفا شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: خواستار بازنگری در الگوی مصرف آب در استان هستیم که ۱۵ متر مکعب در ماه برای هر خانوار سه نفره تعیین شده و در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و بهبود درآمدهای شرکت موثر است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب افزود: این طرح در کاهش مصرف ۱۰ درصدی انرژی و ۵ درصدی نیروی انسانی در گام نخست و افزایش بهره‌وری، دقت عمل، پایداری شبکه در پیک تابستانه و افزایش درآمد نقش کلیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی آبفا خراسان رضوی، در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام که در شرکت مهندسی آبفا کشور به ریاست معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی برگزار شد، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha