• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402062918271
  • خبرنگار : 50126

در معارفه سرپرست اداره کل زندان‌های استان ایلام عنوان شد

بهره‌مندی ۶۰ هزار مددجو از آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در زندان‌های کشور

بهره‌مندی ۶۰ هزار مددجو از آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در زندان‌های کشور

ایسنا/ایلام معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشورگفت: ۶۰ هزار مددجو از آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در زندان‌های کشور بهره‌مند شده‌اند.

«محمود ضیایی‌فرد» ۲۹ شهریور در مراسم معارفه سرپرست جدید زندان‌های استان ایلام، اظهار کرد: بیش از ۲ دهه از سیاست کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌گذرد و خوشبختانه زندان به عنوان اولین مجازات توسط قضات در نظر گرفته نمی شود و وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها کنترل شده است.

وی با بیان اینکه زندان‌ها برای تحقق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارند، تصریح کرد: ۶۰ هزار مددجو از آموزش مهارت های اساسی زندگی در زندان‌های کشور بهره‌مند شده‌اند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور بر لزوم طبقه بندی زندانیان تاکید و تصریح کرد: این امر به کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها منجر می‌شود و امروز طبقه‌بندی زندانیان اجرای هدفمند سیاست‌های کیفری و کنترل ورودی‌ها را به دنبال داشته است.

ضیایی‌فرد  با بیان اینکه ۱۰۵۶ نمازخانه در زندان‌های کل کشور ایجاد شده، گفت: ۳۹۵ کتابخانه، ۴۹۹ هیئت مذهبی در زندان‌های سراسر کشور در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه آموزش مهارت‌های اساسی زندگی انجام شده است، ادامه داد: ۶۰ هزار مددجو در این آموزش‌ها شرکت داشته‌اند و همچنین ۹۰۶۵ نفر در کلاس‌های قرآن در زندان‌های کشور حضور داشتند.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان انجام شده است، گفت: در ۵ ماهه‌ی امسال ۸۹ درصد صدور گواهینامه مهارت در زندان‌ها افزایش داشته و حدود ۵۴ هزار نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در زندان‌ها باید افرادی نگهداری شوند که وجودشان در جامعه مخل نظم اجتماعی است و این مهم در حال اجراست.

در این مراسم «جمشید اسکندری» به عنوان سرپرست زندان‌های ایلام معارفه شد.

پیش از این «مجید احسانی» مسئولیت زندان‌های استان ایلام را برعهده داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha