• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402062918494
  • خبرنگار : 30057

دهقانی فیروزآبادی خبر داد

اسکان نخبگان پارک فناوری پردیس در شهر هوشمند

اسکان نخبگان پارک فناوری پردیس در شهر هوشمند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه خطوط صادرات محصولات و اسکان نخبگان را از اهداف این معاونت برای حمایت از پارک پردیس دانست و گفت: نخبگان این پارک در شهر هوشمند پردیس اسکان می‌یابند.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد پارک فناوری پردیس، گفت: این پارک دارای ۴۷۰ هکتار وسعت است و ۸ هزار متخصص که هر کدام در وجود خود جواهری دارند، در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: فناوران این پارک در سال گذشته رشد فروش ۴۲ میلیارد تومانی را ثبت کردند و با این سرعت و امید به راه خود ادامه می‌دهند که برای کشور امیدبخش است. 

دهقانی فیروز آبادی خاطر نشان کرد: به زعم کسانی که پارک‌های فناوری سایر کشورها را دیده‌اند، پارک فناوری پردیس از نظر توان و نیروی انسانی در سطح جهانی قرار دارد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و اختصاص دادن جریان‌های امیدبخش و حمایت‌های ویژه، این پارک به شهر نوآور تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این پارک شهر هوشمند مسکونی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خیلی خوشحال هستم که امروز در این اجلاس حضور داشتم، افزود: این نشست به صورت سالانه برگزار می‌شود و این پارک با مساحت ۴۷۰ هکتار فعال شده است و در سال گذشته یک ملیارد دلار گردش مالی داشته است.

دهقانی فیروز آبادی خاطر نشان کرد: این پارک رونمایی از محصول را سالانه در برنامه خود دارد و این محصولات رونمایی شده در سال جاری شامل ۱۰ محصول در حوزه‌های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات مخابراتی هستند.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها نیز به عنوان شرکت‌های برتر انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: با حمایت های صورت گرفته پارک فناوری پردیس به‌زودی به عنوان پارک برتر مطرح جهانی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف معاونت علمی از حمایت از پارک پردیس توسعه خطوط صادرات محصولات پارک و کمک به فضای رفاهی و امکانات رفاهی و اسکان نخبگان مستقر در پارک است. این اسکان در مجاورت پارک پردیس در شهر هوشمند پردیس خواهد بود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha