• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402062918616
  • خبرنگار : 50136

استاندار:

آذربایجان غربی یکی از با ثبات‌ترین و امن‌ترین مرزهای کشور است

آذربایجان غربی یکی از با ثبات‌ترین و امن‌ترین مرزهای کشور است

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال‌های اخیر با اقتدار و تلاشهای نیروهای مسلح یکی از با ثبات ترین و امن ترین مرزهای کشور در آذربایجان غربی است.

محمدصادق معتمدیان، ۲۹ شهریور در سومین جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد، امنیت را از عوامل موثر در توسعه هر منطقه دانست و افزود: یکی از علل عقب ماندگی استان بخاطر مسایل امنیتی در ۴ دهه گذشته بود که امروزه بحمدالله ضریب نفوذ امنیت در استان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: استان بدلیل شرایط امنیتی حاکم از کمترین میزان سرمایه‌گذاری برخوردار است که توجه ویژه دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخشهای مختلف است، گفت: این استان با وجود داشتن ۲۵ درصد پایانه‌های کشور، ۹ گمرک و حجم بالای تبادلات تجاری و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، هنوز سهم بسیار ناچیزی در اشتغال و ارزش افزوده و درآمد سرانه دارد.

استاندار اظهار کرد: با هم افزایی، همفکری بالایی که بین دستگاه‌های اجرایی، قضایی و غیره در استان وجود دارد اهداف و نقشه راهی برای توسعه استان تدوین شده که تلاش می‌شود به این اهداف برسیم و عقب ماندگی‌های استان جبران شود.

معتمدیان گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های بالای استان و برخورداری از ثروت الهی امید است با توجه دولت از طریق تکمیل زیرساخت‌های اصلی و سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بالقوه استان را به فعلیت برسانیم.

وی با اشاره به پتانسیل معادن استان و وجود معادن تیتانیوم، اورانیوم و مواد معدنی متنوع، کمبود کارخانه فرآوری مواد معدنی را از آسیبهای جدی این حوزه دانست و گفت: ضرورت حضور هولدینگ‌های سرمایه گذاری معدنی در استان احساس می‌شود چرا که سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان توجیه اقتصادی بالایی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان نیز گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی از مشکلات این بخش است، همچنین با وجود اینکه ۳۳ درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است اما از نظر اشتغال و درآمد سرانه در این حوزه، ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.

وی ادامه داد: سیاست جدی ما فراوری محصولات کشاورزی و صادرات آن و تامین کارخانجات تبدیلی در منطقه است.

معتمدیان تصریح کرد: ۲۴۱ واحد راکد تولیدی استان احیا و زمینه اشتغال بسیاری فراهم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha