• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402063018633
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

دانشگاه باید در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد

دانشگاه باید در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: دانشگاه نه منفعل و نه ستیزه جو، بلکه باید بی‌آنکه ماهیت علمی خود را خدشه‌دار کند، در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد و به عنوان محیط آکادمیک تنها به تایید آنچه در شان او است بپردازد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه در دیدار دانشگاهیان آذربایجان شرقی در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مطرح کرد: دانشگاه های آذربایجان شرقی با ۳۱۲ شهیدی که تقدیم نظام اسلامی کرده اند، در کنار تمام افتخارات علمی اساتید و دانشجویانش، مدال افتخار رشادت و ولایتمداری را هم برگردن دارند و این مایه مباهات و افتخار است.  

وی در جمع دانشگاهیان استان تشریح کرد: همه اندیشه‌های تربیتی و تلاش‌های فکری، از خانه تا مدرسه، برای بارور کردن ذهن های سرآمد و خلاق، زمانی به معنای دقیق کلمه به ثمر می‌نشیند که جوانان متعهد و هوشمند، همواره با استادان اندیشمند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حضور یابند و مشغول تحقیق و تدریس شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه های ما، با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه و امکانات تحقیقاتی مطلوب، همواره به دلایل گوناگون و تاثیر برخی از عوامل روانی اجتماعی، آن گونه که بایسته و شایسته است، در دست‌یابی به قدرت علمی و تولیدات تفکر واگرا توفیق چندانی نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اشاره کرد: تحصیلات عالی و تحقیقات از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع و توسعه زیستی پایدار افراد، جامعه‌ها و کشورها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: تحصیلات عالی باید گامی به سوی تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی، سیاسی و صنعتی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق‌تر از اخلاق و معنویات را هم مدنظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه را نمی توان وجود مستقل مدنظر گرفت بلکه در واقع دانشگاه، نهاد اجتماعی است و به شکلی بیانگر ساختار و وضعیت عملکرد کلی اجتماع است.

آل هاشم ادامه داد: دانشگاه علاوه بر آنکه باید کشور را به پیش برد، راهکاری برای انسان سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور و تداوم انقلاب اسلامی هم داشته باشد.

وی اشاره کرد: با قدرتی که دانش دارد، می‌توان گفتمان های رایج و باطل را به زیر کشید و نقش دانشگاه را در تمامی ابعاد زندگی گسترانید.

وی در خاتمه گفت: امروزه بزرگترین پروژه های تحقیقاتی در سطح دنیا، در دانشگاه‌ها انجام و نتیجه آن در بخش‌هایی چون سیاست خارجی و داخلی در اختیار سیاست‌گذاران برای کنش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha