• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402063018867
  • خبرنگار : 50355

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

۵۶ هزار دانش‌آموز و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی نیازمند در خراسان رضوی داریم

۵۶ هزار دانش‌آموز و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی نیازمند در خراسان رضوی داریم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اعلام اینکه در استان حدود ۵۶ هزار دانش‌آموز نیازمند و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی نیازمند داریم، میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در طول سال تحصیلی جدید را حداقل ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

در آستانه سال تحصیلی، جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور، با هدف جمع‌آوری هدایای نیکوکاران برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در مشهد برگزار شد. در همین راستا رزمایش آغاز اهداء ۵۶ هزار کمک هزینه تحصیلی ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان خراسان رضوی با توزیع نمادین ۲۰۰۰ بسته لوازم تحصیلی، امروز، ۳۰ شهریور در مجتمع فرهنگی تربیتی ثامن‌الائمه کمیته امداد امام خمینی (ره ) برگزار شد.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی به کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال تحصیلی جاری تصریح کرد:  با کمک مراکز نیکوکاری، سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌ها، هیات‌های مذهبی و  موسسات خیریه، میزان کمک‌های مردمی در طول سال تحصیلی  به کمیته امداد در سال قبل  ۳۵ میلیارد تومان بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم سال جاری این کمک‌ها حداقل به ۴۰ میلیارد تومان نیز برسد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی ۵۶ هزار دانش‌آموز  و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی نیازمند داریم، اظهار کرد: بسیاری از دانش‌آموزان نیازمند افراد مستعدی بوده و در کنکور رتبه‌های خوب و  حتی رتبه‌های زیر صد  کسب می‌کنند اما بنا بر نیازی که دارند مجبورند دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌هایی را که بورسیه و کمک هزینه پرداخت می‌کنند، انتخاب کنند، در صورتی که با رتبه کسب شده در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌های دیگر نیز امکان ادامه تحصیل دارند.  

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در رابطه با اهمیت کمک به دانش‌آموزان نیازمند افزود: بسیاری از دانش‌آموزانی که قرار است آینده‌سازان این مملکت باشند، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین هر کس ریالی به یک دانش‌آموز نیازمند کمک کند قطعا در آینده کشور و آبادانی آن نقش خواهد داشت. همچنین بنا بر روایات ثواب کمک به یک  فرد طالب علم و محصل، صد هزار برابر می‌شود.

سلم‌آبادی یادآور شد: جشن عاطفه‌ها هر سال از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد اما نیاز دانش‌آموزان فقط محدود به این بازه زمانی نیست و با توجه به نیازهایی از جمله هزینه ایاب و ذهاب، هزینه کلاس‌های تقویتی، کلاس‌های کنکور،  مباحث ورزشی و ...کمک‌ها تا خرداد ماه و پایان سال تحصیلی ساری و جاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ضمن قدردانی از مردم در سطح استان که در این امر خیر همراهی کردند و با بیان اینکه رقم کمک‌های مردمی در استان خراسان رضوی  همیشه رقم اول، دوم و یا سوم کشور است، افزود: خوشحالیم که این توفیق نصیب ما شده است که تا قبل از مهر و حداکثر در  ۱۰ روز اول ماه  مهر این بسته‌های تحصیلی را بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha