• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402063018880
  • خبرنگار : 50136

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریالی در شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی

سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریالی در شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۴۶ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۱۳۲۰ واحد فعال و ۲۲۶ واحد غیر فعال است.

امیر شهسوار ۳۰ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۲۱ شرکت صنعتی و ۱۶ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، افزود: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر اشتغال در ۱۵۴۶ واحد و نواحی صنعتی استان ایجاد و ۵۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی عدم تامین نقدینگی، عدم تامین مواد اولیه، بازاریابی و صادرات را عمده مشکل و علت غیر فعال بودن برخی واحدهای صنعتی شرکت و نواحی صنعتی دانست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به اقدامات شاخص در شهرکها و نواحی صنعتی استان طی سال جاری افزود: در راستای توسعه خدمات زیربنایی در شهرک و نواحی صنعتی استان، ۱۵ هزار تن آسفالت، ۴۰ هزار مترمکعب جدول گذاری و ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات زیرسازی انجام شده است.

شهسوار با بیان اینکه یکی از عمده مشکلاتی که شهرکها و نواحی صنعتی در دریافت تسهیلات مواجه بودند،عدم وجود اسناد ثبتی بود،اظهار کرد: با پیگیریها و تلاشهای انجام شده، اخذ سندهای ثبتی و تفکیکی واحدهای صنعتی استان به میزان ۸۰۰ هکتار انجام شد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو استانهای شاخص در احیای واحدهای صنعتی راکد است.

شهسوار از راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک کسب و کار در استان خبرداد و افزود: این دفتر خدمات با هدف معرفی خدمات و همیاری واحدها و طرحهای صنعتی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بدنبال راه اندازی قطب صنعتی در ارومیه هستیم، گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی بین حد فاصل شهرک صنعتی فاز یک و دو وجود دارد که درصددیم در صورت استفاده از اراضی مذکور، شهرکهای صنعتی یک و دو و اراضی اطراف را به قطب صنعتی ارومیه تبدیل کنیم.  

همچنین وحیدی،معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز در این نشست افزود: از ۹۹ شرکت دانش بنیان استان، ۵۶ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند و امسال ۹ مجوز حضور واحد دانش بنیان جهت استقرار در شرکت صنعتی استان صادر شد.

وی در خصوص احیای واحدهای راکد نیز گفت: طی سال جاری ۲۲ واحد راکد و مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند.

وحیدی ادامه داد: ۲۶واحد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان در نمایشگاههای داخلی و خارجی حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha