• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402063019022
  • خبرنگار : 50616

رییس پلیس راهور مازندران خبر داد

کاهش زمان صدور گواهینامه به موتورسوارها

کاهش زمان صدور گواهینامه به موتورسوارها

ایسنا/مازندران رییس پلیس راهور مازندران، از کاهش مدت زمان صدورگواهینامه برای ایجاد انگیزه علاقمندان استفاده از موتورسیکلت و همچنین قانونمندتر شدن راکبان بدون گواهینامه خبر داد.

سرهنگ نصرالله بیگلری، ۳۰ شهریور ماه درحاشیه توزیع کلاه ایمنی به موتورسوارهای قانونمند در روستای وسطی کلا شهرستان آمل به خبرنگار ایسنا گفت: در این راستا هشت آموزشگاه موتورسیکلت نیز در شهرهای استان، به ظرفیت هر دوره حدود هزار نفر ظرفیت سازی شده تا علاقمندان برای قانونمندترشدن استفاده از وسائط نقلیه اقدام کنند.

وی افزود: همه اقدام ها و توصیه‌های پلیس برای حفظ ایمنی، کاهش تصادفات و سوانح برای کاربران وسائط نقیله خودرویی و موتورسیکلت‌ها است و همسو آنها هم باید نسبت به این توصیه ها جدیت بیشتری داشته باشند.

 موتورسوارها ۲۳ درصد جانباختگان سوانح در مازندران

رییس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۳ درصد از جانباختگان در تصادفات رخ داده درسطح شهرهای مازندران راکبان موتورسوار بودند، تصریح کرد: بیشتر موتور سوارهایی که در طی این مدت در شهرهای استان جان خود را از دست دادند، به دلیل نداشتن کلاه ایمنی و یا استفاده نکردن از این تجهیزات در زمان تردد بوده است.

وی به راکبان موتورسیکلت‌ها توصیه کرد، حتما از کلاه ایمنی درزمان استفاده از وسیله نقیله استفاده کنند که باعث ایمن شدن فرد در زمان تصادفات می‌شود.

کاهش زمان صدور گواهینامه به موتورسوارها

به گفته سرهنگ بیگلری، نداشتن کلاه ایمنی و برخورد شدید ضربه سر موتورسوارها در زمان سانحه به سطح جاده، گاردریل ها و حتی خودروها بیشترین علت مرگ افراد بوده است.

 توزیع ۱۱۰۰ کلاه ایمنی در ۶ ماهه نخست امسال

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، به اقدامات پیشگیرانه پلیس برای قانونمندترشدن راکبان موتورسوار درسطح استان اشاره کرد و گفت: از سه سال گذشته آموزش های خوبی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی به موتورسواران در دستور کار پلیس در شهرستانها قرار گرفته و در این مدت طرح توزیع کلاه ایمنی رایگان نیز به موتورسوارهای قانونمند درحال انجام است.

سرهنگ بیگلری افزود: در ۶ ماه نخست امسال تعداد هزار و ۱۰۰ عدد کلاه ایمنی به راکبان موتورسوار درسطح استان اهداء و این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

عابران پیاده، در صدر جانباختگان تصادف شهری مازندران

رییس پلیس راهور مازندران همچنین با اشاره به اینکه علاوه برحدود ۲۳ درصد جانباختگان درسوانح جاده ها و شهرهای استان مربوط به راکبان موتور بوده است، گفت: بیش از ۵۲ درصد جانباختگان در سوانح و تصادفات بین شهری در مازندران عابران پیاده هستند.

سرهنگ بیگلری، به وجود ۲۶۷ پل عابرپیاده در سطح شهرها و جاده های استان اشاره کرد و افزود: با گزارش‌هایی که دریافت شده، متاسفانه کمتر از ۵ درصد مردم از این پل ها برای تردد از عرض خیابان و جاده ها استفاده می‌کنند و بعضا استفاده نکردن آنها از این پل ها باعث بروز تصادف شده است.

وی، مکانیزه نبودن پل های هوایی برای عابرپیاده را یکی از دلایل مهم شهروندان برای استفاده نکردن از آنها و طی کردن مسیرعبوری خیابان‌ها و جاده ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیشتر جانباختگان عابرپیاده با سن بیش از ۶۰ سال بودند که به علت ناتوانی دربالارفتن پل‌های هوایی غیرمکانیزه و ترجیح دادن به عبور از عرض خیابان‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: بارها در جلسه شورای ترافیک استان به عنوان یک مطالبه از سوی شهروندان و راهکار پیشگیرانه از تلفات جاده ای، مکانیزه شدن پل های عابره پیاده را مطرح کردیم، که پل های فعلی هیچ تاثیرگذاری در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای و درون شهری استان نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha