• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402063019039
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

مطالعه پروژه جمع‌آوری فاضلاب روستای ملحمدره ۵۰۰ میلیون اعتبار می‌خواهد

مطالعه پروژه جمع‌آوری فاضلاب روستای ملحمدره ۵۰۰ میلیون اعتبار می‌خواهد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: مطالعه پروژه جمع‌آوری فاضلاب روستای گردشگری و توریستی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

حسین‌علی شرکائی، امروز، پنجشنبه ۳۰ شهریور در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: امسال اعتبار مورد نیاز مطالعه طرح جمع‌آوری فاضلاب روستای ملحمدره و ترخین‌آباد به علت گردشگری بودن این دو روستا تأمین خواهد شد تا مشاور طرح در اسرع وقت مطالعه این پروژه را انجام دهد ضمن اینکه مطالعات جمع‌آوری فاضلاب روستای خاکریز شهرستان نیز در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به پسماند دارویی شیمیایی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد خاطرنشان کرد: سال گذشته در دو مرحله دو تن از پسماند دپو شده داروی شیمیایی بیمارستان اسدآباد توسط شرکت مورد نظر بارگیری شده و امسال نیز  این شرکت یک مرحله بارگیری انجام داده است.
شرکائی ادامه داد: یک تا ۱.۵ بارگیری دیگر برای پاکسازی کامل پسماند دپو شده داروی شیمیایی بیمارستان قائم(عج) باقی‌مانده که با انجام آن این بیمارستان به طور کامل از پسماند داروی شیمیایی دپو شده پاکسازی خواهد شد. 
فرماندار اسدآباد همچنین خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی بیمارستانی شهرستان توسط دستگاه بی‌خطرساز بیمارستان قائم(عج) بدون توقف در حال انجام بوده سپس شهرداری شهر نسبت به انتقال آن اقدام می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به انباشت فضولات دامی در ورودی و داخل برخی از روستاها و موظف شدن بهورزان روستا نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۳ مورد اخطاریه بهداشتی، ۴۸ مورد احضاریه بهداشتی و ۱۵ مورو تعهد کتبی در سطح روستاها صادر و نیز ۹ نفر به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که از این تعداد، شش نفر مربوط به روستای لک‌لک و سه نفر مربوط به روستای یوسف‌آباد بوده است.
شرکائی در بحث فاضلاب خانگی روستایی هم بیان کرد: در این ارتباط نیز ۳۷ مورد اخطاریه و ۱۶ مورد احضاریه صادر شده است و دو نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
وی تأکید کرد: بهورزان موظف هستند به مواردی که فضولات دامی خود را در داخل روستا دپو می‌کنند، تذکر دهند که بعد  از مدت دو  یا سه روز باید فضولات دامی مورد نظر به اراضی کشاورزی انتقال داده شود.
شرکائی در پایان با بیان اینکه نخاله و زباله‌های ساختمانی در مسیر ماهواره شهید قندی و روستای هودرج  توسط راهداری شهرستان جمع‌آوری شده است، گفت: پاکسازی حاشیه راه‌ها، گردنه، بزرگراه و محورهای شریانی سطح شهرستان نیز قبل از آغاز نزولات آسمانی توسط راهداری انجام شده است.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha