• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402063019046
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تدوین اطلس آتش سوزی‌های جنگلی و مرتعی الزامیست

تدوین اطلس آتش سوزی‌های جنگلی و مرتعی الزامیست
عکس آرشیوی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تدوین و طراحی اطلس آتش سوزی‌های جنگلی و مرتعی به‌عنون یک حرکت ساختاری و الزامی است.

شهنام اشتری در آیین افتتاح نشست تخصصی -آموزشی دو روزه که با موضوع مدیریت پیشگیری اطفا، حریق جنگل‌ها و مراتع برای محیط بانان، جوامع محلی و فعالین محیط زیست منطقه شمالغرب کشور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی جوامع محلی و محیط بانان به‌عنوان نخستین گام مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها است.

وی تاکید کرد: محیط بانان و جوامع محلی بخاطر نزدیکی به کانون‌های آتش سوزی، دسترسی سریعتری برای اطفای حریق دارند.

اشتری ادامه داد: هر چه دانش جوامع محلی و محیط بانان حفاظت محیط زیست در خصوص اطفاء حریق را تقویت کرده و اجازه ندهیم تبدیل به بحران شود در حفظ جنگل‌ها و مراتع کار اصلی و تاثیرگذار را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و خشکسالی‌های اخیر گفت: هر جایی از جنگل‌ها و مراتع آتش سوزی رخ می‌دهد به راحتی امکان احیاء مجدد نیست و مستحضرید ۸۰ درصد عامل آتش سوزی‌ها عامل انسانی  دارد. از طرفی بحث اشتعال پذیری جنگل‌ها و مراتع مناطق شمالغرب کشور مطرح است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی پیشنهاد خود مبنی بر تهیه و تدوین اطلس آتش سوزی‌های جنگلی به‌عنوان اولین حرکت ساختاری همچنین دانش افزایی و اولویت دادن به مباحث آموزشی با موضوعیت ارائه راهکارهای جدید مقابله با حریق را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، وی در پایان سخنان خود با تاکید بر نیاز سنجی و افزایش تجهیزات مربوط به مقابله با آتش سوزی گفت: امسال اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با خرید پهپاد، نصب و راه‌اندازی دوربین های با قدرت زوم ۳۶۰ درجه در مناطق حفاظت شده استان در تلاش است تا حدود زیادی از مساحت جنگلی دچار حریق را کاهش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha