• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402063019094
  • خبرنگار : 50310

در قالب طرح شهید عجمیان صورت گرفت:

شاداب‌سازی بیش‌از ۱۲۰۰ کلاس درس در لرستان 

شاداب‌سازی بیش‌از ۱۲۰۰ کلاس درس در لرستان 

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید در قالب طرح شهید عجمیان محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس شاداب سازی شد.

رضا عزتی سی‌ام شهریورماه در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید لرستان با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» با حضور ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۷ هزار معلم آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در تاریخ نظام آموزش و پرورش لرستان یک دانش‌آموز موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور سراسری در گروه زبان خارجی شد و همچنین کسب رتبه نهم رشته علوم تجربی و چندین رتبه زیر ۱۰۰۰ از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

عزتی با اشاره به ارتقای شش رتبه‌ای لرستان در معدل نهایی بعنوان اصلی‌ترین شاخص در نظام آموزش و پرورش ادامه داد: با ظرفیت عظیم فرهنگیان استان می‌توان رتبه‌های بالاتری کسب کرد و در جمع استان‌های برتر قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی انجام شده که در شروع سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، توانمندسازی و دانش افزایی معلمان، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی در سطح استان، تدوین برنامه جامع پرورشی با محوریت مدیران حول سند تحول بنیادین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی با حضور ۴۲۰۰ نفر از مدیران و معلمان سطح استان، برگزاری دو آزمون استخدامی ویژه آموزگاران ابتدایی، استثنایی و دبیران به تعداد ۲۰۰۰ نفر، افتتاح ۷۶ طرح آموزشی نوساز با ظرفیت ۱۷۰ کلاس درس از اقدامات ستاد پروژه مهر استان است.

وی افزود: همچنین اجرای طرح شهید پناهی با جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز با ۱۶۸ آموزشگاه، اجرای طرح شهید عجمیان در راستای شاداب سازی محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ کلاس درس، تأمین کتب درسی و توزیع به موقع بین دانش‌آموزان مدارس استان با همکاری نیروهای نظامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تشکیل کارگروه ماده ۱۸ جهت ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح شهید سلیمانی و تحویل ۳۳ چمن مصنوعی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

عزتی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس لرستان تخریبی هستند، اضافه کرد: این مدارس فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای فعالیت‌های آموزشی هستند و در این عرصه نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان به ویژه شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و شرکت گاز استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha