• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402063019167
  • خبرنگار : 50037

"شیرین‌سو" مرکز تولید، تجمیع و بسته‌بندی فرش کشور می‌شود

"شیرین‌سو" مرکز تولید، تجمیع و بسته‌بندی فرش کشور می‌شود

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس از راه‌اندازی مرکز تولید، تجمیع و بسته بندی فرش کشور در شهرک صنعتی شیرین سو خبر داد.

فتح‌الله توسلی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی مرکز تولید و تجمیع و بسته بندی فرش کشور در شهرک صنعتی شیرین سو توسط سرمایه گذار بخش خصوصی که با حضور رئیس مرکز ملی فرش کشور در روستای اکنلو برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده این مرکز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک صنعتی شیرین سو راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرش مهربان کبودراهنگ به عنوان یک برند اصیل نیازمند جهانی شدن است، افزود: برند فرش مهربان کبودراهنگ باید در عرصه تجارت خارجی شناخته شود، "مهربان" یک نشان و برند ثبت شده بوده اما آنگونه که باید معرفی و شناسانده نشده است.

توسلی خاطرنشان کرد: علاوه بر فرش مهربان، گوسفند مهربان نیز از قابلیت‌های این منطقه بوده و دارای پشم ارزشمندی است که این داشته ها و پتانسیل های مهم نیازمند توجه است.

️فرماندار شهرستان کبودراهنگ هم با بیان اینکه دولت سیزدهم تمام توان خود را به کار گرفته تا با جدیت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حمایت کند، تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود، تمامی تلاش را برای تسهیل روند سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان به کار می گیریم.

مسلم غلامی افزود: بهترین ظرفیت منطقه نیروی انسانی است و این شهرستان و بخش شیرین سو ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید فرش نژاد مهربان دارد در ضمن ظرفیت در حوزه فرش و بافت سنتی در این شهرستان به ویژه در منطقه مهربان بسیار بالاست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران هم تصریح کرد: فرش دستباف ایران هنوز هم در دنیا حرف اول را می زند و با توجه ویژه ای که دولت سیزدهم به این حوزه دارد می توانیم شاهد رونق این هنر صنعت باشیم.

فرحناز رافع خاطرنشان کرد: ظرفیت منابع انسانی شهرستان کبودراهنگ در حوزه های مختلف و تولید فرش دستبافت بسیار بالاست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، رافع یادآور شد: فرش همدان به ویژه نقشه مهربان کبودراهنگ جایگاه خاصی دارد و در عرصه بین الملل شناخته شده است و نباید آن را ارزان بفروشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha