• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402063119313
  • خبرنگار : 50597

میزبانی مدارس شهرستان محلات از ۸۷۰۰ دانش آموز

میزبانی مدارس شهرستان محلات از ۸۷۰۰ دانش آموز

ایسنا/مرکزی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: مدارس شهرستان محلات در سال تحصیلی جدید میزبان بیش از ۸۷۰۰ دانش‌آموز خواهند بود.

اسمعیل جیریایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در مقطع ابتدایی بیش از ۴۸۰۰ دانش‌آموز، در مقطع متوسطه اول بیش از ۲۱۰۰ دانش‌آموز و در مقطع متوسطه دوم، در گروه نظری بیش از ۹۴۰ دانش‌آموز، در گروه فنی و حرفه‌ای بیش از ۴۸۰ دانش‌آموز و در گروه کار و دانش هم بیش از ۳۴۰ دانش‌آموز به تحصیل خواهند پرداخت.

جیریایی با اشاره به ورود ۷۵۰ نفر به مقطع اول ابتدایی در شهرستان محلات، گفت: در سال تحصیلی پیش رو بیش از ۸۷۰۰ دانش‌آموز در سطح مدارس شهرستان به تحصیل خواهند پرداخت که بیش از ۴۲۰۰ نفر از آنان دختر و بیش از ۴۴۰۰ نفر پسر هستند.

وی اظهار کرد: در یک ماهه اخیر دو جلسه کارگروه ماده ۱۸ با حضور نماینده فرماندار، نماینده شهردار، مسئولین ذی‌ربط، نماینده اولیای دانش‌آموزان، نماینده مدیران مدارس و شرکت‌های طرف قرارداد اولیا و مدارس برای سرویس‌ مدارس برگزار شده و طی این دو جلسه با مذاکرات صورت گرفته با نمایندگان شرکت‌ها، توافق نهایی در مورد هزینه سرویس مدارس حاصل شد.

جیریایی ادامه داد: شرکت‌ها نیز متعهد شدند که تمام توان خود را برای پوشش دانش‌آموزان متقاضی سرویس در شهرستان انجام داده و مراقبت لازم برای جلوگیری از تخلف رانندگان از قیمت توافق شده را به کار گیرند. با در نظر گرفتن این دو نکته و پس از تعدیل قیمت، توافق حاصل شد. پیش‌بینی می‌شود با وعده‌های داده شده، مشکلی در زمینه سرویس مدارس در سطح شهرستان وجود نداشته باشد.

وی افزود: از اولیای دانش‌آموزان تقاضا می‌شود با آموزش و پرورش شهرستان همکاری کنند تا شاهد تخلفی در نرخ مصوب سرویس مدارس نباشیم.

به گفته وی، طبق صورتجلسه نشست دوم کارگروه ماده ۱۸، نرخ مصوب مینی‌بوس داخل شهر ۳۰۰ هزار تومان و مسکن مهر ۳۷۵ هزار تومان به صورت ماهانه برای هر نفر خواهد بود. نرخ سرویس مدارس برای تاکسی‌های سواری داخل شهر ۵۰۰ هزار تومان و مسکن مهر ۵۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه برای هر نفر است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: از آنجا که یکی از اعضای کارگروه لباس فرم مدارس، اداره صمت شهرستان است، نظارت بر قیمت این بخش بر عهده صمت خواهد بود. خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند تا به تخلفات رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مطرح برای جلوگیری از تداخل سرویس مدارس، شناورسازی ساعت کار مدارس است. پیشنهاداتی هم از سوی آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه وجود دارد اما انجام این مهم مستلزم مطرح شدن در جلسات مربوطه و تصویب آن است.

جیریایی ادامه داد: مشکلات ترافیکی مدارس نیز در جلسه اول کارگروه ماده ۱۸ در حضور نماینده راهور مطرح شد و مقرر شد مدیران مدارس درخواست‌های خود را مطرح کرده و راهور نیز نظر کارشناسی خود برای رفع مشکلات ترافیکی اطراف مدارس از جمله خط‌کشی عابر پیاده یا نصب تابلوهای هشداردهنده برای رانندگان را ارائه دهد. درخواست‌هایی از طرف مدیران مدارس دریافت شده و به صورت کتبی در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان، افزود: بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش، نیروی انسانی متعهد و متخصصی است که دلسوزانه و مجاهدانه در خط اول جبهه تعلیم و تربیت مشغول خدمت هستند. امسال تمام توان خود را برای فراهم کردن سال تحصیلی پرنشاط برای دانش‌آموزان به کار خواهیم گرفت.

جیریایی گفت: سال تحصیلی جدید از شنبه اول مهرماه با نواخته شدن "زنگ مهر و مقاومت" در تمامی مدارس شهرستان محلات آغاز خواهد شد. مراسم شهرستانی نیز با حضور مسئولان در آموزشگاه دخترانه متوسطه دوره اول شهید انصاری برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان محلات با آمادگی کامل به پیشواز آغاز سال تحصیلی پرنشاط می‌رود. جشن شکوفه‌ها نیز روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه همزمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان پایه اول در تمام مدارس ابتدایی شهرستان محلات برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha