• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402063119315
  • خبرنگار : 30147

فرماندار شهرستان چناران:

نقش مانورها در مقابله با بحران‌های طبیعی بسیار حائز اهمیت است

نقش مانورها در مقابله با بحران‌های طبیعی بسیار حائز اهمیت است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان چناران نقش مانورها در مقابله با بحران‌های طبیعی را بسیار حائز اهمیت دانست.

محسن مه آبادی در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر اهمیت برگزاری منظم جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، تصریح کرد: می‌توانیم با استفاده از اطلاعات و نظرات و پیشنهادهای دستگاه‌های ذی‌ربط از وضعیت موجود در کاهش آسیب‌ها و وقوع بحران بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما یکی از کشورهای حادثه‌خیز است مانورهای آماده‌سازی باید در دستور کار قرار گیرد تا در شرایط وقوع بحران، آمادگی کامل وجود داشته باشد.

رییس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ بحران شهرستان چناران، اصولی‌ترین کار را کسب آمادگی به منظور مقابله با حوادث، سوانح و به کارگیری آن برای حفظ سلامتی و نجات جان خود و اطرافیان در لحظات اولیه وقوع یک حادثه برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل زیرساخت‌ها در مقابله با بحران‌ها باید رفع شود، عنوان کرد: اولویت اول باید حفظ جان شهروندان در برابر حوادث طبیعی است.

مه آبادی بر ضرورت ارتقای آگاهی عموم مردم در هنگام وقوع بلایای طبیعی تأکید و آن را عاملی مؤثر برای کاهش خسارات جانی عنوان کرد.

این مسئول با توجه به قرارگیری در آستانه فصل سرما و بارندگی، بر انجام پروژه‌های آبخیزداری، لایروبی رودخانه‌ها و احداث دیوارهای ساحلی و سدهای آبخیزداری برای مقابله با وقوع سیل در این شهرستان تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر نقش آگاهی عمومی و انجام عملیات امدادی صحیح در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی خاطرنشان کرد: اهالی روستاهای واقع در مجاورت و مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله اخلمد علیا و سفلی، گروه، دلمی، مریچگان، بارو، آگاهی، بقمچ، گاه، کلاته گاه، اندیشش، گاش، بهمن جان علیا، خریج و …؛ به‌طور جدی به هشدارهای هواشناسی توجه داشته و مراقبت‌های لازم را در ترددهای ضروری در مسیرها و راه‌های مواصلاتی به عمل آوردند.

مه آبادی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های خود را برای مواقع بحران اورهال و چک کرده تا در زمان مورد نیاز با مشکل مواجه نباشند، از شهرداری‌ها خواست نقاط بحران‌ساز در هر شهر را شناسایی کنند.

 وی با اعلام اینکه نیروهای خدمات‌رسان در حوزه بحران شهرداری باید نسبت به وظایف خود کاملاً مسلط و توجیه باشند و در حداقل زمان اقدام کنند، گفت: دور افتاده‌ترین روستا در شهرستان، با مرکز شهر چناران هیچ تفاوتی ندارد و باید مسئولیت خدمات‌رسانی به درستی صورت گیرد.

 فرماندار چناران افزود: هرچند امیدواریم در سال جاری شاهد بحران خاصی نباشیم، اما انتظار داریم دستگاه‌های مختلف تا پایان زمستان در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در پایان از طرح دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: حداقل ۸۰ درصد نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا باید دوگانه‌سوز شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha