• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402063119355
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان عنوان کرد:

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس/ نیاز کشورها به تسلیحات تولیدی ایران

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس/ نیاز کشورها به تسلیحات تولیدی ایران

ایسنا/گلستان استاندار گلستان ظهور تفکر بسیجی در دوران جنگ تحمیلی را ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس و یکی از مهم‌ترین دستاوردها برشمرد و گفت: دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور در رأس همه کارهاست.

علی‌محمد زنگانه صبح امروز جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت چهل و سومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تهران و سایر مناطق کشور در استان گلستان و شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تقدیم خون پاک چهار هزار شهید گلگون کفن، مبین ایثارگری دلاورمردان گلستانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، دستاورد دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: در تحقق اهداف انقلاب با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان خداجو کشور اداره شد که قطعاً تأثیر این خودباوری پس از جنگ تحمیلی به عناوین مختلف، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی فناوری‌های نوین دفاعی بیشتر نمود پیدا کرده است.

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس/ نیاز کشورها به تسلیحات تولیدی ایران

استاندار گلستان بروز خلاقیت و نوآوری‌ها در اعمال بدیع که در ابعاد مختلف صورت گرفت را از ابتکار عمل‌های رهبر فقید انقلاب اسلامی «امام راحل» در مسایل و تصمیمات استراتژیک جنگ و نیروهای بی‌ادعا و مخلص بسیجی در شکوفایی استعدادها دانست و افزود: رشد باورهای دینی در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود و همه اقدامات در جبهه و پشت جبهه رنگ خدایی داشت و این عطر ایمان و معنویت یکی از رموز پیروزی بود.

وی ظهور تفکر بسیجی در دوران جنگ را ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس و یکی از مهمترین دستاوردها برشمرد که در مدرسه عشق حضرت امام خمینی (ره) عینیت یافت، خاطرنشان کرد: تربیت یافتگان این مدرسه زیباترین حماسه‌ها را در تاریخ رقم زدند.

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس/ نیاز کشورها به تسلیحات تولیدی ایران

زنگانه از نیازها و فشارها به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد صنایع و واحدهای تولیدی کشور در دوران جنگ تحمیلی نام برد و با اشاره به اینکه همین عوامل سبب شد تا جوانان متعهد برای رفع نیازهای روزمره جامعه دست به ابتکار و خلاقیت وسیع بزنند، اضافه کرد: پس از حمله رژیم بعث به ایران اسلامی و خارج شدن وابستگان نظامی خارجی، همه فکر می‌کردند که این رژیم ایران را شکست داده و همه حرکت‌های کشور راکد می‌ماند اما نه تنها چنین نشد، بلکه امروز از نظر نظامی چنان قدرتمند شده‌ایم که دیگر هیچ تهدیدی ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

وی دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور را در رأس همه کارها برشمرد و تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از کشورها به خرید تسلیحات نظامی ایران روی آورده‌اند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان، جهاد، شهادت طلبی، پیاده کردن حاکمیت الهی، نفی سلطه کافران بر امور مسلمین، ولایت پذیری و ظلم ستیزی را ماحصل فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: هم اکنون میهن دوستی مردم ایران با ایمان همسو شده است و یقیناً دشمن نمی‌تواند به چنین جامعه‌ای نفوذ کند.

وی به برخی پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و یادآور شد: معنویت گرایی مردم به عنوان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انقلاب مانع از ضربه پذیری انقلاب در دوران جنگ شد و همین تفکر تاکنون تداوم دارد.

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس/ نیاز کشورها به تسلیحات تولیدی ایران

علی‌محمد زنگانه در ادامه به برخی اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان اشاره کرد و با بیان اینکه طی دو سال فعالیت دولت مجموع تملک دارایی استان از رقم حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده که این افزایش هشت برابری مبین همت و تعامل همه دست اندرکاران در استان و ارتباط خوب با مرکز است، افزود: رشد اقتصادی استان در حوزه صنعت ۷.۹ درصد بوده و طبق آمارهای رسمی اعلام شده فقط سه استان گلستان، قم و سمنان مشترکاً در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت دارای رشد مثبت بوده‌اند که بسیار امیدوارکننده برای انجام کارهای بزرگ است.

به گزارش ایسنا در این مراسم یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی از جلوی جایگاه رژه رفتند و توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha