• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402063119408
  • خبرنگار : 50310

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

آمریکا دنبال دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه است

آمریکا دنبال دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه است

ایسنا/لرستان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: آمریکا به دنبال تثبیت پایه‌های حکومت خود و دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه هستند.

سردار روح‌اله نوری سی‌ویکم شهریور ماه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرم‌آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بدون امکانات نظامی پیشرفته، با لباس شخصی و با دستان خالی از خود ضعف نشان نداده و از سختی‌ها و کمبودها و تیر و ترکش‌های دشمن نمی‌ترسیدند.

وی تصریح کرد: در عملیات حاج عمران رزمندگان لرستان سر به سر تن به شهادت داده و دشمن را زمین گیر و سراسیمه خود را به دل دشمن زدند.

نوری ادامه داد: ملت ایران با رهبری امام راحل حکومت ۲۵۰۰‌ ساله شاهنشاهی را علی‌رغم حمایت‌های استکبار جهانی، سرنگون و تفکر مارکسیسم و کاپیتالیسم را زیر پای خود درنوردید و بساط اشرافی‌گری، درباری‌گری و سلطنت‌طلبی را کنار زد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: آمریکایی‌ها کشوری را در موقعیت جغرافیایی مهم و بسیار ثروتمند از دست دادند و متوجه شدند که چه ضربه ای خورده و برای همین به فکر چاره افتادند.

وی به ایجاد بی‌ثباتی داخلی، تلاش از خارج از مرزها، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد کودتا و تحریک اقوام خلق مسلمان کُرد، عرب و بلوچ اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها تجزیه طلبان را تحریک و برای مردم و مسئولان گرفتاری ایجاد می‌کردند و سعی داشتند برای مردم گرفتاری ذهنی ایجاد کنند تا آن‌ها را خسته و به ستوه آورند و با وعده سقوط حکومت برای طرفداران خود آن‌ها را دلگرم به برانداری کنند اما ملت رشید ایران با همکاری مسئولان پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کردند.

نوری اضافه کرد: آن‌ها برای کاهش قدرت نیروهای مسلح دست به اقداماتی همچون کاهش خدمت سربازی از ۲ سال به یکسال، صدور مجوز جابجایی افسران و درجه داران برای جابجایی تخصص‌ها کردند، اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تجهیز عراق و طراحی نقش‌های جنگ و آماده کردن کشورهای شرقی، عربی و منطقه و همچنین هماهنگ کردن مجامع بین‌المللی، ادامه داد: مستکبران جنگ را در سه محور خوزستان، جبهه میانی و شمال غرب طراحی و قبل از شروع جنگ تمامی زیرساخت‌هایی همچون پل‌ها، ابنیه و جاده‌ها را در مرز برای عراق آماده کردند.

وی اضافه کرد: صدام در کنگره ملی حزب بعث حاضر و معاهده بین ایران و عراق را که سال ۱۹۷۵ در الجزایر منعقد شده بود پاره کرد و خیال تصرف ایران را در سر پروراند، اما ملت ایران و امام راحل را نشناخته بود.

نوری تصریح کرد: حزب بعث حتی در برخی جبهه‌ها تا صدها کیلومتر پیشروی کرد، ولی از جبهه جنوب زیر آتش قرار گرفت و فرزندان رشید این ملت و مسئولان دلسوز وقت نگذاشتند جنگ به دو سال برسد و همه سرزمین‌هایی که حزب بعث تصرف کرده بود را بازپس گرفتند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به صدور هشت قطعنامه از سوی سازمان ملل بیان کرد: حداقل‌هایی در قطعنامه ۵۹۸‌ از حقوق ملت ایران در نظر گرفته شده بود و سازمان ملل پذیرفت که متجاوز معرفی و در تاریخ ۱۳۶۶/۶/۱۵ جمهوری اسلامی و صدام آتش بس را پذیرفتند، اما بازهم صدام از تصرف خرمشهر دست برنداشت و قصد تصرف آنرا داشت.

نوری افزود: صدام در شرایطی آتش بس را پذیرفت که ۸۰ هزار اسیر و تسلیمی بجز کشته‌ها و ده‌ها هزار مفقود و مجروح نزد نیروهای بسیجی ما داشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما در راهبرد با آمریکایی‌ها اختلاف داریم و بحث ما بر سر حجاب، حقوق بشر، برجام، موشک و پهباد نیست بلکه آن‌ها به دنبال تثبیت پایه‌های حکومت خود و دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه انگیزی بین ملت‌های منطقه است، بیان کرد: آن‌ها باید از دخالت در سرنوشت دیگر کشورها دست برداشته و ثروت ملت‌ها را غارت نکنند و از حمایت مستکبران دست بردارند، این تمامی حرف جمهوری اسلامی است در غیر اینصورت باید منتظر سرنوشتی همچون عاقبت عراق و ویتنام باشند.

نوری اضافه کرد: طی این سال‌ها در وحدت، انسجام و خدمت به مردم غفلت و کوتاهی کرده‌ایم و کاری که باید امروز انجام می‌شد را به فردا موکول کرده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: با این حال نباید زبان دشمن شویم و خود را سرخط خبرهای آنان کنیم بلکه حفظ نظام از واجب ترین واجبات است هرچند گلایه‌هایی هم وجود دارد، اما نباید فریب دشمن را خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha