• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402063119411
  • خبرنگار : 50405

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع):

باید برای رسیدن به قله سختی‌ها را تحمل کنیم

باید برای رسیدن به قله سختی‌ها را تحمل کنیم

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده سپاه امام رضا گفت: به قله رسیدن سخت و است و باید همچنان سختی‌ها را تحمل کنیم؛ پیروزی نزدیک است و ما باید علی‌رغم خواست دشمنان، امیدوار بمانیم.

علی‌اکبر افراسیابی ظهر امروز ۳۱ شهریور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شده بود جبهه شرق و غرب احساس خطر کنند، اظهار کرد: در آن زمان بیش از ۶۰ میلیون مسلمان در شوروی زندگی می‌کردند و این کشور نگران بود صدای انقلاب اسلامی به گوش مسلمانان شوروی برسد و حکومت این کشور را سرنگون کنند. همچنین در پیش از انقلاب بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و پیروزی انقلاب باعث به خطر افتادن منافع آنان شده بود. بنابراین شرق و غرب عالم تصمیم گرفتند با تحریک صدام، جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی را آغاز کنند. 

وی با بیان اینکه همچنین آمریکا اقدام به قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با ما کرد، افزود: حضرت امام در مقابل این اقدام ایالات متحده فرمودند اصلا رابطه با آمریکا معنایی ندارد، کسی که به خدا و ائمه باور دارد، هرگز از آمریکا، شوروی و ایادی آنان نمی‌ترسد. بر این اساس امام(ره) ملت را با واقعیت‌های یک انسان مسلمان آشنا کرد و آنان مردانه در مقابل توطئه‌های مختلف دشمن ایستادگی کردند. 

جانشین فرمانده سپاه امام رضا با بیان اینکه دشمن هنوز دست از تلاش برای سرنگونی انقلاب اسلامی برنداشته است، اضافه کرد: اما هرگز نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند. رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، دانش‌آموخته مکتب امام حسین و روح‌الله بودند و بر همین اساس برای شهادت صف می‌کشیدند. چنین روحیاتی در جوانان و نوجوانان امروز ما نیز وجود دارد و شهیدان حججی و عجمیان نمونه‌هایی از این دست هستند. 

افراسیابی با بیان اینکه ملت سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۱۴۰۱ همان ملت سال‌های ۵۷ و ۵۹ اند، گفت: امام خمینی ملت ایران را بهتر از ملت حجاز و کوفه در زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) می‌دانست. معلوم است که دشمن به خاطر عصبانیتش، هر روز یک نقشه علیه ما می‌کشد. امروز بهتر می‌فهمیم که چرا دشمن به حجاب حمله و بی‌دینی را ترویج می‌کند. 

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله قدردان نعمات جمهوری اسلامی و عزت‌مان باشیم، عنوان کرد: به قله رسیدن سخت است و باید همچنان سختی‌ها را تحمل کنیم؛ پیروزی نزدیک است و ما باید علی‌رغم خواست دشمنان، امیدوار بمانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha