• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070100003
  • خبرنگار : 50405

ترقی: محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل برگرفته از خواسته‌های ملت بود

ترقی: محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل برگرفته از خواسته‌های ملت بود

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل، گفت: تمام این مباحث برگرفته از خواست ملت بود و آقای رئیسی با سخنرانی خود صدای شکایت ملت ایران و دیگر کشورهای منطقه از سلطه‌گری قدرت‌های بزرگ را به دنیا مخابره کرد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که موضوعات مطرح‌شده در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل برگرفته از مشورت‌های متعدد با نخبگان جامعه بود، اظهار کرد: این سخنرانی دارای چندین محور بود که دغدغه‌های ملت ایران را شامل می‌شود. آقای رئیسی با سخنرانی خود، اقدام به دفاع از حقوق ملت ایران از تریبون سازمان ملل کرد تا کسانی که این حقوق را رعایت نمی‌کنند و باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای ملت ما شده‌اند، مورد کیفرخواست قرار گیرند.

وی با اشاره به محورهای مختلف سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، افزود: آقای رئیسی اولا به مهمترین دغدغه ملت ایران که بحث اهانت به قرآن است، اشاره کرد و از سازمان ملل خواست جلوی اقدامات توهین‌آمیز به کتب آسمانی را بگیرد. همچنین رئیس جمهور نسبت به تحریم‌های جنایتکارانه علیه ملت ایران اعتراض کرد و در مورد مشکلاتی که این تحریم‌ها در زمینه‌های اقتصادی و تامین دارو برای ملت ما ایجاد کرده است، سخن گفت‌.

عضو شورای مرکزی شانا اضافه کرد: همچنین رئیس‌جمهور در سخنرانی خود بر حق ملت ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز تاکید کرد. این جزو خواسته‌های ملت ایران است که کشور در زمینه‌های دارویی، کشاورزی، تامین برق و... از فناوری هسته‌ای بهره ببرد.

ترقی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نقد برخوردهای دوگانه آمریکا در موضوع دموکراسی، بیان کرد: رئیس جمهور اعتراض ملت ایران را نسبت به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور که موجب ایجاد اختلال در امنیت شده است، اعلام کرد. تمام این مباحث برگرفته از خواست ملت بود و آقای رئیسی با سخنرانی خود صدای شکایت ملت ایران و دیگر کشورهای منطقه از سلطه‌گری قدرت‌های بزرگ را به دنیا مخابره کرد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این‌که نقطه عطف سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل پیشنهاد ایجاد جنبش حمایت از خانواده و ممنوعیت برخوردهای دوگانه با مقام زن بود، گفت: تاکید آقای رئیسی این بود که در صورت قاطعیت کشورها در پاسداشت جایگاه خانواده، جوامع سالم‌تر می‌شوند و هم سوءاستفاده از زنان کاهش می‌یابد و هم می‌توان از ظرفیت و توانمندی زنان متناسب با نوع خلقت آنان استفاده کرد.

قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: وقتی صحبتی بر اساس یک منطق قوی و علمی برای افکار عمومی مطرح شود، جهان نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود. بیش از یک‌میلیارد نفر از نخبگان جوامع بشری در جریان سخنرانی‌های سازمان ملل قرار می‌گیرند و طبیعتا وقتی چنین گفتمانی از تریبون سازمان ملل مطرح می‌شود، بازتاب‌های قابل‌توجهی را در میان نخبگان دارد و مردم جوامع مختلف ترغیب می‌شوند به این موضوعات بپردازند. مباحث مطرح‌شده در سخنرانی آقای رئیسی می‌تواند یکی از موضوعات مورد بررسی در محافل علمی جهان شود و در آینده نتایج خود را نشان دهد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha