• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402070100033
  • خبرنگار : 71603

استراتژی دانشگاه بزرگ کانادایی برای افزایش دانشجو

استراتژی دانشگاه بزرگ کانادایی برای افزایش دانشجو

دانشگاه آلبرتا از برنامه راهبردی خود برای افزایش ۳۵ درصدی ثبت نام دانشجویان در دهه آینده رونمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌تی‌وی نیوز، بزرگترین مؤسسه تحصیلات تکمیلی شهر و استان آلبرتا کانادا، برنامه‌های بزرگی برای بزرگ‌تر شدن بدنه دانشجویی خود در دهه آتی دارد که ناشی از عرضه و تقاضا است. 

تنها چیزی که دانشگاه آلبرتا در حال حاضر نیاز دارد این است که این استان بودجه خود را افزایش دهد.

بیل فلانگان، از مسئولین این دانشگاه، برنامه استراتژیک دانشگاه آلبرتا برای افزایش ۳۵ درصدی تعداد دانشجویان از ۴۴ هزار دانشجو فعلی به ۶۰ هزار دانشجو طی ۱۰ سال را بیان کرد.

فلانگان گفت که از این ۱۶ هزار نفر، ۱۰ هزار نفر بومی و عمدتاً دانشجویان استان آلبرتا خواهند بود.‌

وی در مراسمی که برای آغاز طرح افزایش پذیرش دانشجو برگزار شد، گفت: ما تنها با نرخ رشد جمعیتی در آلبرتا می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما می‌خواهیم برای جوانان آلبرتایی همه فرصت‌هایی را که به دنبال آن هستند و همه فرصت‌های یادگیری پس از دبیرستان را فراهم کنیم تا بتوانند در شغل و زندگی خود پیشرفت کنند و در آلبرتا بمانند. چراکه فرصت‌ها همین جا در آلبرتا است. علاوه بر برنامه رشد، این استراتژی از ادامه حرکت رو به جلو دانشگاه در رتبه بندی جهانی حمایت می‌کند تا دانشگاه آلبرتا در بین ۵۰ دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان و ۳ دانشگاه برتر در کانادا قرار گیرد.

فلانگان افزود: برای پیشبرد این برنامه، دولت استانی نقش بسیار مهمی خواهد داشت و ما تنها می‌توانیم با مشارکت دولت آلبرتا با ۱۰ هزار دانشجو داخلی جذب کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه آلبرتا علاوه بر درآمد شهریه‌ای خود که محدود شده است، به دنبال رشد ۱۴۰ میلیون دلاری بودجه در سال از سوی دولت است. زیرا شهریه، هزینه تحصیل این دانشجویان اضافه شده به سیستم آموزشی را پوشش نمی‌دهد، بنابراین ما باید با همکاری دولت آلبرتا بودجه لازم برای رشد در این مقیاس را تامین کنیم.

فلانگان خاطرنشان کرد: من دلگرم هستم زیرا وزیر علوم چندین بار گفته است که از کمبود نیروی کار در آلبرتا آگاه است، ما جمعیت رو به رشدی داریم، اقتصاد رو به رشدی داریم، و باید برای تامین همه امکانات آلبرتای جوان سرمایه گذاری کنیم.

وی همچنین به افزایش پرداخت ماهانه کمک هزینه دانشجویی آلبرتا به ۴۲۵ دلار و داختصاص ۱.۱ میلیارد دلار از بودجه استان برای وام های دانشجویی اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha